پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
رسانه‌های سعودی از کشف و متلاشی شدن یک هسته تروریستی وابسته به داعش در شهر مکه مکرمه خبر دادند تا بر این حقیقت که عربستان مهمترین منشاء و صادرکننده تروریست تکفیری در جهان است، مهر تایید بزند.

شعارسال: در حالی که برخی مقامات کشورهای جهان از جمله عراق،‌لبنان و سوریه بر این باورند که رژیم سعودی مهمترین صادر‌کننده تروریست به کشورهای دیگر با تکیه بر عقاید انحرافی و جاهلی فرقه وهابیت است، رسانه‌های دربار سعودی هر از چند گاهی اخبار هدفمندی را برای ترمیم چهره آل سعود و القای این‌که عربستان خود قربانی تروریسم است و با تروریسم مبارزه می‌کند، منتشر می‌کنند، اخباری همچون دستگیری چند تروریست و یا متلاشی شدن هسته تروریستی و ... تا افکار جهان را از نقش رژیم عربستان در گسترش ناامنی و بی‌ثباتی و کشتار در جهان منحرف کنند که حتی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به عنوان متحد استراتژیک آل سعود هم به این نقش منفی اذعان کرده است.

تلویزیون سعودی در این راستا ادعا کرد نیروهای امنیتی سعودی عملیات موفقیت‌آمیزی علیه عناصر داعش که در استراحتگاهی در مکه مکرمه تجمع کرده بودند، انجام دادند.

این رسانه در تلاش برای القای مبارزه با تروریسم در عربستان افزود نیروهای امنیتی توانستند صبح روز پنجشنبه چهار تروریست تحت پیگرد را در وادی نعمان در شرق مکه مکرمه در یک عملیات امنیتی دستگیر کنند.

حکومت سعودی اخیرا اقدام به تشکیل یک ائتلاف نمایشی صوری برای مبارزه با تروریسم کرده و نام چندین کشور اسلامی را هم به عنوان متحدان خود آورده بود که البته برخی از این کشورها حضور خود در چنین ائتلافی را رد کردند، گفته می‌شود سعودی‌ها با پرداخت پول‌های کلان به برخی کشورهای فقیر همچون سودان، جیبوتی و اردن،‌آنها را قانع کردند تا نامشان در این ائتلاف صوری آورده شود.

اخیرا یک مقام امنیتی سعودی به بازگشت صدها تروریست سعودی از سوریه و عراق و حضور هزاران نفر دیگر اعتراف کرده بود که جای هیچ شکی نمی‌گذارد که عربستان بزرگترین کشور پرورش دهنده و صادرکننده تروریست با عقاید انحرافی فرقه وهابیت است.بیشتر سرکردگان گروه‌های تروریستی تکفیری در عراق و سوریه و مناطق دیگر، سعودی‌الاصل هستند که تا کنون ده‌ها نفر از آنها به هلاکت رسیده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1395، کدخبر: 1067317: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین