پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۹۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی همه دستگاه‌های مسئول در برابر تهدیدهای مختلف از جمله حملات زیستی تأکید کرد و گفت: اساس پدافند غیرعامل آمادگی برای مقابله با تهدیدات است.

شعار سال: مجید خدابخش در حاشیه رزمایش پدافند زیستی ثامن‌الائمه(ع) به خبرنگاران گفت: حملات زیستی و بیولوژیکی از جمله تهدیدهای دشمنان علیه کشورمان است که از طریق آلوده کردن مواد غذایی یا نوشیدنی مورد استفاده مردم صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای آمادگی در مقابل چنین تهدیداتی، امروز رزمایش زیستی با حضور 2500 نفر از نیروهای فعال و با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در سه شهرستان تبریز، مرند و سراب برگزار شد.

خدابخش با بیان اینکه امیدوارم هیچ‌گاه شاهد چنین حملاتی نباشیم، افزود: البته آمادگی همیشه باید وجود داشته باشد و دستگاه‌ها هماهنگی لازم برای مقابله با تهدیدها را داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی از تلاش و همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف به‌ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه و صداوسیما در برگزاری رزمایش زیستی قدردانی کرد و گفت: مسئولان سازمان پدافند غیرعامل نیز در این رزمایش حضور داشتند و اشکالات را گوشزد کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آمادگی دستگاه‌ها، حضور به‌موقع آنها در صحنه و تشکیل قرارگاه‌های زیستی در شهرستان‌ها در مجموع خوب ارزیابی شد.

خدابخش اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر روی آن کار شود تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در مواقع بحرانی است.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص روند برگزاری رزمایش نیز گفت: در این رزمایش، حمله زیستی به سه مدرسه در شهرستان‌های تبریز، مرند و سراب شبیه‌سازی شد که بر اساس آن 642 دانش‌آموز مورد مسمومیت قرار گرفته و به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های مذکور با بسیج امکانات، اوضاع را مدیریت کردند تا در نهایت وضعیت بحرانی به حالت عادی بازگشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 2 آبان 97، کد مطلب: 768718،www.borna.news



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین