پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۶۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
صادرات خدمات به عنوان یکی از مولفه های توسعه در صادرات در سال گذشته با هشت درصد رشد همراه است که در آن ها گردشگری با ارزش 8.5 میلیارد دلار بیشتر میزان را در بین گروه‌های شش‌گانه خدمات به خود اختصاص داده است.
شعار سال: بر اساس آمار منتشر شده، صادرات خدمات در سال گذشته با رقم 13 میلیارد و 553 میلیون دلار نسبت به سال قبل 1.01 میلیارد دلار رشد داشته است که این رشد بیشتر شامل رشد حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی است.

بر اساس آمار، دسته بندی خدمات صادراتی شامل شش گروه خدمات است که در آن ها گردشگری با ارزش 8.5 میلیارد دلار بیشتر میزان را داشته است. البته این رقم نسبت به سال 1393 بدون تغییر باقی مانده است.

ترانزیت حمل و نقل نیز با ارزش 2.8 میلیارد دلار نسبت به سال قبل خود با 11.5 درصد افت مواجه بوده است. همچنین خدمات فنی - مهندسی با ارزش 2.26 میلیارد دلار نسبت به سال قبلش با 154 درصد رشد همراه بوده است.

اعزام نیروی کار نیز با ارزش 6.9 میلیون دلار نسبت به سال قبل خود با 10 درصد رشد همراه بوده و در نهایت گروه فرهنگی و هنری که با ارزش شش میلیون دلار نسبت به سال قبل خود هیچ تغییری نداشته است.

در این بین نیز سازمان توسعه تجاررت ایران در سال جاری موافقت خود و مجوز لازم را برای برگزاری پاوین اختصاصی ایران در نمایشگاه بین المللی خدمات پکن در کشور چین برای هشتم خرداد ماه جاری صادر کرده است. همزمان با این رویداد فراخوان مربوط به اعزام هیات های تجاری و بازاریابی ایرانی به کشور چین نیز از طریق این سازمان منتشر شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 95021709922، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین