پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
رئیس سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی تاکید کرد: صادرات خدمات فنی مهندسی در آذربایجان شرقی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

شعار سال: مهندس علی طوماری در سمینار آموزشی چالش های فراوری صادرات خدمات فنی و مهندسی در تبریز اظهارکرد: توسعه خدمات فنی و مهندسی و صادرات دانش بنیان می تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفتی باشد. ظرفیت خدمات مهندسی از آنچه که می بینیم، بسیار بالاتر است و نیم میلیون مهندس متخصص متعهد در کشور می توانند بستر لازم برای تحقق این امر را فراهم کنند.

وی افزود: کشور ما در حال حاضر با مشکل صادرات خدمات فنی و مهندسی مواجه است و آذربایجان شرقی نیز در این مورد چندان موفقیت آمیز عمل نکرده و تلاش ها برای رسیدن به سطح مطلوب است. کشورها در حال حاضر بر اساس صادرات نرم افزاری فعالیت می کنند و این نوع از صادرات، ارزش افزوده‌ای به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: آموزش مهندسان و فارغ التحصیلان از جمله راهکارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که دانش آموختگان ما اطلاعت زیادی از نحوه ی صدور خدمات مهندسی ندارند.

طوماری در ادامه با بیان این که رکود مسکن با رکود اقتصاد مساوی است، گفت: در سال 92 حدود شش میلیون متر مربع ساخت و ساز در سطح استان داشتیم که این میزان در سال 93 به چهار میلیون متر مربع و در سال گذشته به دو میلیون متر مربع کاهش یافته است و در سال هایی که در اوج بودیم، سالانه حدود 120 میلیون مترمربع در سطح کشور ساخت و ساز وجود داشت و طبق پیش بینی ها با وضعیت فعلی در آینده نیز با روند کاهشی مواجه خواهیم شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 28 مهر 96، کد مطلب: 96072815732:www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین