پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۴۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه شورای اداری شهرستان مرند گفت: وزارت علوم با تدوین برنامه‌های مختلف سعی در ایجاد بستر مناسب شغل در آینده برای دانش آموختگان دارد.

شعار سال: دکتر منصور غلامی، در این جلسه که در محل ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف از جمله توسعه علم و فناوری در کشور گفت: بعد از انقلاب، دشمنان این نظام با ترفندهای مختلف از جمله تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی خواستند توان و اقتدار ایران را بگیرند، اما ملت ایران با اتکا به توان جوانان این سرزمین همه توطئه آنان را خنثی کردند.

وزیر علوم در ادامه تاکید کرد: ملت ایران و در راس آنها جوانان همیشه و در همه حال پای این نظام بودند و بر این اساس شایسته امکانات و خدمت بیش از اینها هستند.

وی یادآور شد: مسئولان و مدیران کشور باید بیش از اینها دغدغه حل مشکلات معیشتی، ایجاد رفاه بیشتر برای مردم، اشتغال برای جوانان و به ویژه دانش آموختگان دانشگاه را داشته باشند.

وزیر علوم افزود: یکی از ثروت‌های مهم کشور ما دانشجویان، استادان و مراکز علمی هستند که باید زمینه شکوفایی و استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از پیش فراهم شود.

دکتر غلامی در ادامه گفت: با ماموریت گرا کردن دانشگاه ها، بازنگری در ایجاد رشته و ساماندهی دانشگاه ها می توان گام های موثری برای تحول دانشگاه ها برداشت که به سمت کیفی سازی تولید علم و فناوری با توجه به نیاز روز جامعه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت علوم در این دوره تقویت مراکز علمی و پژوهشی در جهت تبدیل ایده‌ها به عمل و بهره وری بیشتر است، تصریح کرد: در برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های بزرگ و جامع این روند شروع شده و در این خصوص آموزش مهارت به دانشجویان مخصوصاً در دوسال آخر تحصیل در برخی مراکز در حال انجام است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح سربازی در صنعت نیز برای دانشجویان ارشد و دکتری در حال پیگیری است، گفت: ۱۰۰ هزار سرباز در ۶ ماه گذشته در قالب این طرح آموزش های لازم را پشت سر گذاشتند.

دکتر محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز نیز در این جلسه با قدردانی از حضور وزیر علوم و برخی مسئولان استانی در شورای اداری شهرستان مرند تصریح کرد: با بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده فنی مهندسی مرند می توان در توسعه آموزشی این منطقه تحول بزرگی ایجاد کرد، چرا که وجود مراکز آموزش عالی در هر منطقه با تربیت نیروهای مختصص با توجه به نیاز جامعه موجب رشد و شکوفایی آن مناطق خواهند شد.

وی افزود: دراین استان چندین دانشکده اقماری وابسته به دانشگاه تبریز است که یکی از اینها همین دانشکده مرند است و از جمله برنامه های راهبردی دانشگاه تبریز توجه ویژه به این دانشکده های اقماری در شهرستان های منطقه است.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پتانسیل های دانشگاه تبریز نیز تصریح کرد: امسال جشن هفتادمین سالگرد این دانشگاه همزمان با رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ آغاز می شود و حرکت به سمت مرزهای دانش، حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و بین المللی شدن از جمله برنامه های مهم این دانشگاه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد حسن نژاد، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خواستار توجه ویژه دولت به خواسته های مردم این منطقه شد.

وی در ادامه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این جلسه حضور داشت، درخواست کرد تا ضمن توجه به خواسته های مردم درروند تسریع روند اجرا و اتمام برخی پروژه ها عمرانی این شهرستان تسریع شود.

تجلیل از خیرین اهدا کننده زمین دانشکده فنی و مهندسی مرند از دیگر برنامه های این مراسم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۱۰۲۸، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
0
0
این پروژه ها باعث میشه دانش اموختگان با امنیت روانی شغلی بیشتری به درس خوندن بپردازن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
امیدوارم وزارت علوم بفهمه کم کم که درس فقط ریاضی نیست
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین