پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی در مناطق محروم جزو اولویت‌های دولت است، افزود: اجرای ایده‌های مربوط به این حوزه، نیازمند روش‌های برنامه‌ریزی شده است و خوشبختانه دستورالعمل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است.

شعار سالمجید خدابخش در نشست کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان،گفت: منابع مالی باید به سمت تولید و اشتغال پایدار هدایت شود که این امر نیازمند به‌روزرسانی تکنولوژی، بازاریابی و رعایت استانداردهاست.

وی با اشاره به اینکه 1.5 میلیارد دلار از سوی مجلس برای اشتغال روستایی تصویب و سهم استان نیز مشخص شده است، گفت: باید تلاش کنیم منابع مالی و تسهیلات، تبدیل به اشتغال و تولید پایدار شود.

خدابخش با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در سرمایه‌گذاری و اشتغال، موضوع فروش و بازاریابی است، افزود: تولیدی که بازار فروش نداشته باشد مساوی با اتلاف سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاری در استان داریم که به دلیل عدم ارتباط با زنجیره بازار، نه تنها موفق به ادامه تولید نشده‌اند بلکه تعادل بازار را به هم زده‌اند و واحدهای دیگر را هم با مشکل مواجه کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی به تحولات روزافزون تکنولوژی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: مطابقت با تکنولوژی روز پیش‌نیاز تولید و سرمایه‌گذاری پایدار است.

وی با تأکید بر رعایت استانداردهای تولید، گفت: مردم امروزه اصرار دارند که کالای استاندارد مصرف کنند و این موضوع در صادرات هم حائز اهمیت است.

خدابخش تصریح کرد: بنابراین برای ایجاد اشتغال و تولید پایدار، نیازمند به‌روزرسانی تکنولوژی، بازاریابی و رعایت استانداردها هستیم و این الزامات باید در هزینه‌کرد تسهیلات اشتغال روستایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به اهمیت بوم‌گردی و گردشگری روستایی در برنامه‌های تبریز 2018 اشاره کرد و گفت: حوزه گردشگری به‌ویژه گردشگری روستایی از جمله سرمایه‌گذاری‌های ماندگار و تقریباً بی‌رقیب است و باید بتوانیم از این فرصت طلایی که در اختیار استان قرار گرفته است استفاده کنیم.

خدابخش افزود: درآمدی که از ورود هر گردشگر نصیب کشور می‌شود معادل با درآمد حاصل از صادرات 22 بشکه نفت است و این یعنی اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری ارزشمند.

وی خواستار تخصیص تسهیلات ویژه از سوی دولت به موضوع گردشگری روستایی در استان شد و تأکید کرد: هر روستا باید بنا به ظرفیت‌های خود برای ایجاد اشتغال در بخش گردشگری، سرمایه‌گذاری و از تسهیلات استفاده کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 14دی 96، کدمطلب:658244، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
با وارد کردن تکنولوژی تو استان های محروم و برگزاری یه سری کلاس آموزشی راحت میشه خیلی از بیکارهارو سر کار برد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین