پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۹۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شده‌اند.

شعار سال: غلامحسین پورمنافی سه شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۹۱۳ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه نخست سال‌جاری از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند شده‌اند تا پس از کسب مهارت‌های لازم با دریافت تسهیلات اشتغال وارد بازار کار ‌شوند و بتوانند با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود به استقلال اقتصادی دست یابند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۰ نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه ای و ۳۶۲ نفر نیز در آموزشگاه های آزاد از آموزش های فنی و حرفه ای در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، خدمات و فعالیت های صنعتی و معدنی بهره مند شده اند.

پورمنافی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد برای توانمند کردن خانواده‌های تحت حمایت است، تاکید کرد: بر اساس استعدادسنجی انجام شده، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بر حسب علاقه و استعداد مددجویان برگزار می‌شود تا آنان در مسیر اجرای طرح‌های اشتغال با مشکلات و موانع کمتری رو به رو شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای، دوره‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال نیز برای مجریال طرح‌های خودکفایی برگزار می‌شود زیرا نخستین گام برای توانمندی اقتصادی مددجویان اشتغال است و آموزش فنی و حرفه ای زمینه ساز اشتغال پایدار خانوارهای تحت حمایت به شمار می آید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: ۴۶۵ نفر از مجریان طرح‌های خودکفایی در دوره‌های پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال شرکت کرده‌اند و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی و اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح های اشتغال با هدف توانمندسازی و استقلال اقتصادی مددجویان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه برای ۸۳ نفر از مددجویان تحت حمایت در سه ماهه نخست سال‌جاری کاریابی انجام شده است، تصریح کرد: کاریابی یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد است که با معرفی مددجویان به شرکت‌ها و کارخانه‌ها تلاش می کنیم مسیر خوداتکایی آنان را هموار سازیم.

پورمنافی در پایان اظهار داشت: با هدف اشتغالزایی برای مددجویان، تعامل و همکاری های خوبی با مراکز دولتی و شرکت‌های کاریابی داریم و این تعامل مناسب کمیته امداد استان با موسسات کاریابی موجب شده در سه ماهه نخست امسال ۲۸ مددجوی تحت حمایت از این طریق وارد بازار کار شده و از درآمد ثابت برخوردار باشند.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396، کد مطلب: 4021354:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین