پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۲ درصدی پرداخت زکات توسط کشاورزان استان در در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

شعار سال: محمد کلامی چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: کشاورزان نیکوکار آذربایجان شرقی در پنج ماهه سال جاری بیش از ۷۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش یافته است ...

وی در ادامه اظهار داشت: زکات جمع آوری شده بین محرومان، ایتام، فرزندان محسنین، زنان سرپرست خانوار توزیع و همچنین در معیشت نیازمندان، درمان بیماران، جهیزیه نوعروسان، مسکن مددجویان و تحصیل دانش آموزان هزینه شده است.

کلامی با اشاره به اینکه امسال از مجموع زکات جمع آوری شده ۷۳ درصد برای امور محرومان و ۲۷ درصد به پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، گفت: کشاورزان استان در پنج ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد ریال زکات پرداخت کرده بودند و ۵۶ درصد از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان اختصاص یافت که این میزان نیز امسال ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی از وجود شش هزار عامل افتخاری زکات در استان نیز خبر داد و افزود: در پنج ماهه امسال کشاورزان یک هزار و ۳۳ روستا از یک هزار و ۶۱۰ روستای مشمول زکات آذربایجان شرقی، زکات خود را پرداخت کرده اند و در ۹۱۰ روستا نیز شورای زکات روستایی تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با بیان اینکه در پنج ماهه امسال سه هزار عامل افتخاری زکات آموزش های لازم را گذرانده اند و در ماه های محرم و صفر ۹۰ مبلغ زکات به مناطق محروم و روستاهای استان اعزام خواهند شد، گفت: آذربایجان شرقی امسال با پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد ریال زکات فطره در این خصوص رتبه ششم را در کشور کسب کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 22 شهریور 96، کدمطلب:4085844، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین