پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی از جمله انجمن‌های باسابقه و دارای مجوز است که این روزها شاهد ناپدید شدن تدریجی صندوق‌های حمایت از بیماران کلیوی در سطح شهر تبریز هستیم.

شعارسال: انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان شرقی از جمله انجمن‌های باسابقه و دارای مجوز است که این روزها شاهد ناپدید شدن تدریجی صندوق‌های حمایت از بیماران کلیوی در سطح شهر تبریز هستیم.

عادل فیروزی، رئیس انجمن خیریه‌ی بیماران کلیوی اظهار کرد: این انجمن از جمله انجمن‌هایی است که مجوز نصب صندوق‌های حمایت از بیماران را در سطح شهر دارد که این حکم از سوی فرمانداری صادر شده است.

وی افزود: تعداد صندوق‌های حمایت از بیماران کلیوی در مقایسه با سایر صندوق‌های انجمن‌ها بسیار کم‌تر است که همین تعداد نیز توسط شهرداری تبریز جمع‌آوری و در انبارهای مناطق مختلف شهرداری دپو شده است. تعدادی از صندوق‌ها در حیات انجمن تلنبار شده‌اند. ولی سرنوشت تعدادی از آنان هنوز مبهم است.

فیروزی در ادامه با بیان این که این صندوق‌ها به بهانه‌ی سازماندهی جمع‌آوری شده‌اند، گفت: در برخی نقاط شهر صندوق انجمن‌های دیگر جایگزین صندوق‌های حمایت از بیماران کلیوی شده است!

وی بیان کرد: فرمانداری تبریز برنامه‌ای مبتنی بر سازماندهی صندوق‌های موجود در شهر داشت. طبق این برنامه تصمیم بر سازماندهی صندوق‌های حمایتی انجمن‌های مجوزدار بر روی یک سکو و در نقاط مشخص شهر گرفته شد که تاکنون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: حمایت از بیماران کلیوی بدون کمک خیران و حمایت‌های مالی مردم امکان‌پذیر نیست و این اقدام شهرداری جای تامل و تجدید نظر دارد.

«مسعود برزگر جلالی»، معاون خدمات شهری شهرداری تبریز در گفتوگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در این خصوص اظهار کرد: صندوقهای حمایت از بیماران کلیوی در سطح شهر، با هدف سازماندهی و زیباسازی شهری جمع آوری شده‌اند و پس از اتمام این طرح، متولیان مجددا میتوانند نسبت به نصب صندوقها به صورت سازمادهی شده در نقاط مختلف اقدام شهر کنند.

وی در ادامه با تکذیب جایگزین کردن سایر صندوقها با صندوقهای حمایت از بیماران کلیوی گفت: تمامی صندوقهای موجود در سطح شهر طبق طرح «گوزل تبریزیم» جمع‌آوری و سازماندهی خواهند شد و هر صندوق خیریهای که سد معبر کرده و در محدودهی فضای سبز قرار گرفته‌، از این طرح مبری نبوده و باید سازمان‌دهی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متولیان این انجمن‌ها میتوانند با مراجعه به انبارهای مناطق شهرداری نسبت به دریافت و تحویل صندوقهای خود اقدام کنند.

انجمن خیریه‌ی بیماران کلیوی آذربایجان شرقی یک سازمان مردم نهاد است که با مشارکت خیران در راستای کمک به بیماران کلیوی تلاش می‌کند و این در حالی است که صندوقهای خیریهی این انجمن با اجرای طرح «گوزل تبریزیم» توسط شهرداری جمع آوری شده است و تا اتمام اجرای طرح، بیماران کلیوی از حمایتهای مردمی بی‌نصیب بوده و جمع آوری صندوقها از مناطق مختلف شهرداری و نصب دوبارهی آن نیازمند انرژی و صرف هزینه است که متوجه این سازمان مردم نهاد خواهد شد.

امید است با به اتمام رسیدن اجرای این طرح شاهد جریان دوبارهی کمکهای خیرین و حضور دوبارهی صندوقهای حمایت از بیماران کلیوی در سطح شهر باشیم.

بر اساس این گزارش، طبق آخرین آمارها در سال جاری حدود یک هزار و ۷۴ بیمار دیالیزی در شهرستان تبریز وجود دارد که همه اغلب آنها نیازمند کمک خیران در زمینه تامین هزینه های درمان و هزینه پیوند کلیه هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 دی 1396، کدخبر: 96102010460، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
خجالت نمی کشن کمک های مردمی برای بیمارانی که دارن سختی میکشن رو میدزدن؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین