پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۷۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
برزگر جلالی: جای تاسف است که به یک شبه این المان حذف می‌شود در صورتی که مجوز‌های مورد نیاز در کمیته‌های تخصصی اخذ شده است و بدتر اینکه این مجسمه به دست عوامل شهرداری برچیده می‌شود.
شعار سال: طی ماه‌های گذشته المانی با نماد یک دختر خردسال در شهر تبریز رونمایی شد و بسیاری از کودکان این شهر در کنار المان به ثبت خاطره پرداختند.
اما طی روز‌های گذشته به یکباره مجسمه کودک از این المان حذف شد و مردم شاهد جای خالی این کودک بودند.

کودکی که در این مجسمه به تصویر کشیده شده بود دختر خرد سالی است که پیراهن سفید بر تن دارد و بر روی آن جلیقه فیروزا‌ای رنگ بر تن دارد، شلوار سفید بر تن دارد و بر روی آن دامنی پوشیده است.
اما انتقاد‌ها از حذف این مجسمه محدود به برخی از طرفداران فرهنگی نبود به طوری که مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری کلانشهر تبریز نیز با انتقاد از این اقدام ابراز تاسف کرد.

مسعود برزگر جلالی با اشاره به اینکه دقت ویژه‌ای در طراحی و اجرای المان‌های شهری به کار گرفته می‌شود گفت: این المان نیز در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی تخصصی قرار گرفته و ماه‌ها بود که در یکی از معابر شهر تبریز نصب شده بود.

وی بار دیگر با انتقاد از حذف یک شبه مجسمه دختر در این المان شهری گفت:اگرامروز این مجسمه را حذف می‌کنیم چگونه می‌خواهیم به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته شویم و حتی چگونه قرار است تبریز پایلوت شهر دوستدار کودک باشد.

وی ادامه داد: جای تاسف است که به یک شبه این المان حذف می‌شود در صورتی که مجوز‌های مورد نیاز در کمیته‌های تخصصی اخذ شده است و بدتر اینکه این مجسمه به دست عوامل شهرداری برچیده می‌شود.

بدون شک کسانی که درخواست برچیدن این مجسمه را داشتند دلایل خاص خود را برای این اقدام عنوان خواهند کرد، اما آنچه از این مجسمه در خاطره‌ها مانده است کودک خرد سالی است که در گوشه‌ای نشسته است، نه هیاهویی دارد و نه جنب و جوشی و برعکس تصاویر بسیاری از کودکان که در مجسمه‌های شهر‌های مختلف دنیا به چشم می‌خورد مجسمه برچیده شده آن حال و هوای کودکی را ندارد.

هر شهری برای تبدیل شدن به شهر دوستدار کودک بیش از ساخت مجسمه و نماد و المان نیاز به بازنگری فرهنگی و اجتماعی دارد تا نقش کودکان را یک بار دیگر در جامعه باز تعریف کرده و پویایی، نشاط و سرزندگی را با نگاهی کودکانه، معصومانه و به دور از منیت‌ها و حب و بغض‌ها در دل این مردم‌جاری سازد.

باید دید تبدیل تبریز به شهر دوستدار کودک با حذف مجسمه‌ها و نماد‌ها به کجا می‌انجامد؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹، کد خبر ۱۰۲۶۲۳۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین