پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تمامی بیمارستان های تازه تاسیس استان در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله مقاوم هستند، خاطرنشان کرد: در برخی بیمارستان‌های قدیمی مانند بیمارستان علوی تبریز امکان مقاوم سازی وجود ندارد، همچنین ساختمان های اطراف بیمارستان الزهرا نیز مقاوم نیستند و تا یک سال آینده جابجا می‌شوند.

شعار سال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تمامی بیمارستان های تازه تاسیس استان در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله مقاوم هستند، خاطرنشان کرد: در برخی بیمارستان‌های قدیمی مانند بیمارستان علوی تبریز امکان مقاوم سازی وجود ندارد، همچنین ساختمان های اطراف بیمارستان الزهرا نیز مقاوم نیستند و تا یک سال آینده جابجا می‌شوند.

به گزارش ایسنا،دکتر محمد حسین صومی در نشست خبری اظهار کرد: اقدامات انجام شده و تغییرات ناشی از اجرای طرح تحول سلامت در طول چهار سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی نمی توانیم ادعا کنیم که هیچ نقصی نداریم؛ چرا که عقب ماندگی مزمنی در حوزه ی سلامت وجود دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: برخلاف مشکلات موجود در حوزه ی سلامت، خدمات مناسبی ارائه می شود؛ به طوری که طبق برنامه باید اکنون حدود 113 تخت ICU داشتیم در حالی که هم اکنون 250 تخت وجود دارد و تعداد تخت های بخش دیالیز نیز افزایش دو برابری داشته و به ازای 3.8 بیمار یک تخت وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این دستاوردها را مدیون اعتماد خیران به حوزه ی سلامت هستیم، گفت: در معاونت غذا و دارو نیز بیشترین تقدیر از دانشگاه ما به عنوان دارنده ی نماد "سیب" شده است.

صومی با بیان اینکه این دانشگاه از نظر آموزشی و پژوهشی نیز همواره در جایگاه های ممتاز قرار گرفته است، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در المپیادهای دانشجویی همواره رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و امسال نیز موفق به کسب رتبه ی سوم در حوزه ی پژوهش شدیم.

وی با اشاره به این که رسانه ها باید در راستای نشر حقایق بکوشند، عنوان کرد: اگر در مواردی، مسائلی را رسانه ای نمی کنیم، بدون شک صلاح در این است و گاهی پیش می آید که به دلیل برخی ملاحظات اخلاقی، نمی توان همه ی حقایق یک ماجرا را تشریح کرد.

وی افزود: گاهی تصاویری از استراحت همراهان بیماران بر روی چمن های بیمارستان ها در شبکه های مجازی منتشر شده و انگشت اتهام به سوی دانشگاه می‌رود؛ در حالی که طبق قانون، ساخت همراه سرا جزو وظایف بیمارستان نیست. ولی طبق رفتار حرفه ای ما این امکان را برای یک نفر از همراهان بیمار فراهم می کنیم و این همراهان دیگر بیمار هستند که همکاری نمی کنند و تمایلی برای استراحت در هتل یا مسافرخانه ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به میزان مشارکت خیران در توسعه ی و تاسیس فضاهای درمانی گفت: میزان مشارکت خیران بسته به نوع پروژه متفاوت است. به عنوان مثال در پروژه ی دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان امام رضای تبریز میزان مشارکت خیران در ساخت ساختمان، 50 درصد است. در مجموع خیران در 800 میلیارد تومان اعتبار جذب شده، سهم 20 درصدی دارند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان 723 تختخوابی تبریز پس از بهره برداری، جایگزین بیمارستان های شهید مدنی و شهدای تبریز خواهد شد، گفت: بیمارستان شهید مدنی تبریز یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی به شمار می آید که ظاهر قدیمی آن ممکن است اقدامات نوین را کم رنگ جلوه دهد.

صومی بیان کرد: بیمارستان یک هزار تخت خوابی کاملا دولتی است و بیمارستان 723 تخت خوابی نیز از محل فاینانس 204 یورویی با کره ای ها ساخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تجمع تمامی مراکز درمانی در نقاط مشخصی از شهر گفت: به منظور کاهش بار ترافیکی، قطب های درمانی باید در چهار نقطه ی غربی، شرقی، شمالی و جنوبی شهر متمرکز شوند.

وی با اشاره به اینکه خطاهای پزشکی هر لحظه در حال ارزیابی است، گفت: برخی خطاها ممکن است کاملا غیرعمدی باشند و در روند درمان، امنیت جانی و سلامت بیمار باید در اولویت قرار گیرد. تمامی خطاهای پزشکی ثبت و رسیدگی می شوند و نمی شود گفت تعداد خطاهای پزشکی در سال های اخیر افزایش یافته است؛ چرا که این ناشی از انتشار سریع اخبار در فضای مجازی و افزایش تعداد پزشکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به برخی تحولات با اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده، میزان مرگ و میر ناشی از تروما در بیمارستان امام رضا(ع) کاهش 15 درصدی داشته است و هیچ بیماری برای دریافت خدماتی همچون MRI و سی تی اسکن از این بیمارستان خارج نشده است.

وی با اشاره به طرح حمایت از زوجین نابارور گفت: در بیمارستان الزهرای تبریز پس از انتقال به ساختمان جدید، موضوع درمان زوج های نابارور با بهره گیری از فعالیت مرکز جامع سلول های بنیادی به عنوان مکمل مرکز درمان ناباروری، با جدیت بیشتری دنبال می شود و امیدواریم بتواند پاسخ گوی نیاز استان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استانداردهای زمان ویزیت بیماران گفت: زمان لازم برای ویزیت هر بیمار باید حدود 10 الی 15 دقیقه باشد و تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این استاندارد در کلینیک های دانشگاه رعایت می شود و پس از راه اندازی سیستم ارجاع و پزشک خانواده می توان از ویزیت بیش از حد مجاز بیماران جلوگیری کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب:96090100089، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین