پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود منابع مالی این وزارتخانه گفت: در آمار سرانه آموزشی استان آذربایجان‌شرقی 5.75 مترمربع به‌ازای هر دانش‌آموز است در حالی که سرانه استاندارد 8.39 مترمربع است.

شعار سال: محمدتقی نظرپور صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر بخواهیم توسعه‌ای را در منطقه ایجاد کنیم بستر آن توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و اگر آموزش و پرورش برای توسعه گام بردارد، باید بستر برای فضای مناسب فراهم آورده شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای ساخته شده باید با نشاط و مقاوم باشد،گفت: باید به گونه‌ای فضاسازی شود که اگر خطری نیز در کشور یا منطقه‌ای رقم خورد، لااقل این خطرات شامل مدارس نشود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اذعان داشت: فضایی که آموزش و پرورش در رابطه با نوسازی انجام می‌دهد باید فضای امنی ایجاد کند تا علاوه بر تامین نشاط و شادابی فرزندان بتواند آرامش خطر و ایمنی مکان را نیز پدید آورد.

وی با بیان اینکه اگر اتفاقی از قبیل زلزله یا سیل و هرگونه رویداد طبیعی در کشور رخ داد، باید ایمنی مدارس به قدری باشد که دانش‌آموزان بدون دغدغه تربیت شوند، ادامه داد: برای ایجاد چنین فضایی الزاماتی وجود دارد و اگر فضای با نشاط و ماندگار می‌خواهیم باید ابزارهای آن در محیط را هم در اختیار داشته باشیم.

نظرپور با اشاره به ساخت و افزایش 24 هزار کلاس درس در مجموع آموزش و پرورش در دولت یازدهم ابراز کرد: برای دولت دوازدهم افزایش 26 هزار کلاس درس را در برنامه کاری قرار داده‌ایم که این امر نیاز به استفاده از اعتبارات ملی و استانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار کافی جهت رفع نیاز آموزش و پرورش را در اختیار نداریم،گفت: در آمار سرانه آموزشی استان آذربایجان‌شرقی، سرانه 5.75 مترمربع به‌ازای هر دانش‌آموز داریم در حالی که سرانه استاندارد 8.39 مترمربع است و این نشان می‌دهد که اگر بخواهیم به استاندارد برسیم باید نه هزار و 699 کلاس دیگر بسازیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس متذکر شد: اگر انتظار رتبه‌های خوب در کنکور از دانش‌آموزان داریم این موضوع نیاز اولیه به ایجاد فضای آموزشی دارد که باید این فضا مجهز به علم روز بوده و با اتفاق این امر در سال‌های آتی موفقیت‌های زیادی کسب خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه فضاسازی و افزایش سرانه به خوبی در دولت یازدهم ایجاد شده و امید است این اتفاق در دولت دوازدهم نیز رقم بخورد،ابراز کرد: باید در پایان دولت بگوییم که دیگر فضای ناامن و ناایمن نداریم و اگر فضای ایمن می‌خواهیم نیاز به زمان و هزینه ریالی داریم.

نظرپور با قدردانی از خیران در امر مدرسه‌سازی بیان داشت: کار خیران مدرسه‌ساز باقیات و صالحات برایشان است که از ابتدای انقلاب اسلامی 20 درصد مدارس توسط آنها ساخته شده است که این رقم در سال 95 به 40 درصد مشارکت رسید که در سال‌جاری نیز 50 درصد خواهد بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تاکید به اینکه در دولت تدبیر و امید تکریم خیران یکی از وظایف دولتمردان قرار گرفته است، گفت: خیران همه دارایی و ثروت خود را در اختیار آموزش و پرورش می‌گذازند و اصلا چشمداشت مالی ندارند و حتی با تکریم خیران می‌توان نیازها خود را از نظر ارتقای فضای آموزشی تسری داد.

وی، نگهداری از فضای آموزشی را جزو کارهای با اهمیت و ویژه دانست و گفت: اگر بخواهیم سال‌های طولانی فضای آموزشی داشته باشیم باید در نگهداری آن تلاش کنیم و این فرهنگ را در مدیریت اجرا کرده و با این اتفاق فضای بانشاط و مناسب داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی شاهد بهره‌برداری فضای سرانه مدارس زیاد در شهر اولین‌ها باشیم،گفت: امید است روزی فرا برسد که بگوییم در استان آذربایجان‌شرقی هیچ کمبود فضا نداشته و از فضای مناسب آموزشی برخوردار هستیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 8 شهریور 96، کدمطلب: 13960608000683 ، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین