پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه به لحاظ سرانه آموزشی یکی از آخرین استان‌های کشور هستیم، گفت: سرانه آموزشی کشور ۵/۱۷ متر مربع است و البرز با سرانه معمولی کشور فاصله ۱/۶۵ متر مربع دارد.

شعار سال: خسرو ساکی در آیین بازگشایی متمرکز مدارس استان البرز در سال تحصیلی جدید که صبح شنبه در دبیرستان پسرانه دهخدا کرج برگزار شد، با گرامیداشت فصل تعلیم و تربیت، اظهار داشت: امسال بازگشایی مدارس با عزاداری سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس متقارن شده است که فرصتی را فراهم نمود که درس‌های روز عاشورا برای دانش آموزان تبیین شود و با مرور کردن آن سبک زندگی حسینی در بین آینده سازان را باید بیاموزیم.

وی با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در کشور، بیان کرد: برای تسهیل و تسریع تحصیل دانش‌آموزان، سیاست‌های مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش را نصب‌العین خود قرار داده‌ایم و سیاست‌های رئیس جمهور را پیگیری می‌کنیم و با عقلانیت و اعتدال کارها را به سمت جلو برده و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا خواهیم کرد.

ساکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید زمینه ساز ایجاد نسلی متفکر، با امید و پرنشاط باشد, عنوان کرد: سال تحصیلی جدید 462 هزار و 747 نفر دانش آموز لازم تعلیم بزرگسال و پیش دبستانی در استان مشغول تحصیل هستند که این نشان از رشد 3/36 درصد است و اگر فقط دانش آموزان از پایه اول تا انتهای دبیرستان را در نظر بگیریم 420 هزار و 760 دانش آموز وجود دارد که این نشان‌دهنده رشد 3/35 درصدی است.

وی با اشاره به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در سطح مدارس البرز، بیان کرد: دوره دبستان 100 درصد، در دوره راهنمایی 98 درصد و در دوره متوسطه دوم 91 درصد دانش‌آموزان در پوشش تحصیلی قرار می‌گیرند و تراکم دانش‌آموز در دوره ابتدایی 29 نفر است.

وی ادامه داد: البته تراکم دانش‌آموزان متفاوت است و در مناطق روستایی جاده چالوس و طالقان کلاس‌های زیر پنج نفر داریم و در تراکم شهری 395 کلاس با تراکم بالای 40 نفر وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به کارگاهی بودن رشته‌های هنرستان و کارودانش، افزود: نسبت معلم به دانش آموز در دوره اول 30 و دوره متوسطه 26 است و در مقایسه کشوری از سایر استان‌ها بعد از تهران بیشتر است.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش دانش‌آموزانی تربیت کند که روحیه اخلاق مدار و با امید داشته باشند، اضافه کرد: 15/65 دانش‌آموزان استان در رشته ریاضی و 24/6 در رشته تجربی و 24/65 در رشته علوم انسانی و در شاخه کارودانش 15/32 مشعول تحصیل هستند و در رابطه هدایت تحصیلی یکی از استان‌های برتر کشور هستیم و در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه در سال 92 رتبه 23 کشور را داشتیم و امسال رتبه 12 کشور را داریم که رشد 100 درصدی را شاهد هستیم.

ساکی با بیان اینکه به لحاظ سرانه آموزشی یکی از آخرین استان‌های کشور هستیم و 3/52 متر مربع سرانه آموزشی البرز است، بیان کرد:

سرانه آموزشی کشور 5/17 متر مربع است و البرز با سرانه معمولی کشور فاصله 1/65 متر مربع دارد و تراکم دانش آموز در کلاس وجود دارد و باعث ایجاد مدارس دو نوبته در البرز شده است ولی با این تنگناها در سالی که گذشت 90 مدال در المپیادهای مختلف کسب شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم یکی از دانش آموزان در المپیاد جهانی برزیل، افزود: راهیابی 23 دانش آموز البرز به بنیاد بین‌المللی دانش‌پژوهان جوان یکی از افتخارات دانش آموزان استان است و در مدارس استعدادهای درخشان استان در سال گذشته 100 نفر در رشته پزشکی کشور قبولی داشته‌ایم و در رشته ریاضی 280 نفر در دانشگاه‌های معتبر و 35 نفر در رشته علوم انسانی مورد پذیرش دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 1527126 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین