پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در سال تحصیلی جاری 320 هزار دانش‎آموز در 2 هزار و 600 مدرسه استان گلستان تحصیل می‎کنند.

شعار سال: محمدرضا وطنی اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری 2 هزار و 600 مدرسه با بیش از 13 هزار کلاس درس در خدمت دانش‎آموزان گلستانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: 320 هزار دانش‎آموز سال تحصیلی جدید را در مدارس استان گلستان آغاز می‌کنند و 21 هزار معلم برای تعلیم و تربیت دانش‎آموزان همکاری خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت توزیع کتب درسی بین دانش‎آموزان، افزود: کتب درسی مقاطع ابتدایی، پیش‎دانشگاهی و هنرستان از طریق آموزش و پرورش در اختیار مدارس قرار می‎گیرد و بین دانش‎آموزان توزیع می‎شود، بخشی از دانش‎آموزان متوسطه که به صورت اینترنتی ثبت‎نام کردند کتب درسی را درب منزل تحویل می‎گیرند و سایر دانش‎آموزانی که کتب درسی را از کتاب‎فروشی‎ها دریافت می‎کنند از 16 شهریورماه‎جاری می‎توانند نسبت به خرید کتب درسی خود اقدام کنند.

وطنی به نظام جدید آموزشی اشاره و بیان کرد: امسال آخرین سال است که پیش‎دانشگاهی وجود دارد که در سال آینده با حذف پیش‎دانشگاهی پایه دوازدهم جایگزین می‎شود.

وی ادامه داد: با اضافه شدن پایه ششم ابتدایی ما مانند سراسر کشور در پایه اول متوسطه با مازاد نیرو و در پایه ابتدایی با کمبود نیرو مواجه بودیم که اقداماتی برای حل این مشکل انجام شد و در حال حاضر نیروهای مقطع متوسطه اول در استان کامل بوده اما در مقطع ابتدایی با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان یادآور شد: با توجه به کمبود نیروی انسانی طی دو سال گذشته مقرر شد از معلمان پیش‎دبستانی مدارس دولتی برای جبران کمبود نیرو استفاده شود که در راستای این قانون 900 نفر از مربیان پیش‎دبستانی مدارس دولتی گلستان به‎عنوان حق‎التدریس مشغول به کار شدند.

*ضرورت ساخت 300 مدرسه جدید در گلستان/ 25 درصد از مدارس گلستان تخریبی است

وطنی با بیان اینکه استان گلستان به ساخت 300 مدرسه جدید نیاز دارد، یادآور شد: حدود 25 درصد از مدارس استان گلستان تخریبی است و نیاز به مقام‎سازی دارد که البته در طی یک سال اخیر با همراهی و مشارکت مناسب خیرین مدارس فراوانی ساخته شده است.

وی متذکر شد: از لحاظ فیزیکی بدترین وضعیت مدارس به شهرستان گرگان اختصاص داشت طوری که در سال 1392 حدود 58 درصد از مدارس این شهرستان دو نوبته بود اما این وضعیت با همت خیرین بهبود یافت و با کاهش 18 درصدی همراه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه سرانه آموزشی در وزارتخانه براساس شاخص‎هایی تعیین می‎شود که مناطق محروم از سرانه آموزشی بیشتری برخوردار خواهند شد، مطرح کرد: منابع درآمدی مدارس از شیوه‎های مختلف اعم از سرانه آموشی، کمک‎های مردمی، فوق‎برنامه و از سوی دستگاه‎های دولتی و غیردولتی تأمین می‎شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب:13960620000049، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین