پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۷۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
معاون مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: اعتباری برای بازسازی و مرمت مدارس روستاهای محروم و آسیب‌پذیر شهرستان گنبدکاووس وجود ندارد و باید نگاه ویژه‌‎ای به این بخش شود.

شعار سالفرج الله رزاقی، ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در سال 95-94 از محل ماده 189 در بخش توازن‌بخشی، 700 میلیون تومان برای بازسازی مدرسه اسلام آباد مصوب شد که متاسفانه تخصیص نیافت.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: پیشنهاد می‌کنم برای کاهش آسیب اجتماعی مدرسه اسلام آباد زیر نظر امامزاده یحیی ابن زید (ع) قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به علت عدم تخصیص بودجه در حال حاضر برنامه خاصی برای بازسازی مدرسه اسلام آباد وجود ندارد و ما به جز این آموزشگاه، 5 آموزشگاه دیگر هم داریم که توافق‌نامه آن امضاء شده اما به علت عدم تخصیص بودجه بلاتکلیف است.

ولی الله رضایی رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: در ابتدا امر مشکل اصلی روستای اسلام آباد این بود که نه در حوزه شهر و نه در حوزه روستا قرار داشت و وقتی با پیگیری‌های مکرر ملحق به روستای قلندرآباد شد، مجوز آب، برق و گاز انجام شد.

وی افزود: پس از الحاق این روستا، بنیاد مسکن یک‌هزار و 200 مترمربع از معابر اصلی را جدول‌بندی و 4 هزار و 700 مترمربع را زیرسازی و آسفالت کرد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: برای جدول‌کشی و زیرسازی و آسفالت این روستا مبلغ 350 میلیون تومان هزینه شده که تاکنون تنها 50 میلیون تومان توسط دولت پرداخت شده و 300 میلیون تومان جزء دیون بنیاد مسکن است.

رضایی گفت: از نظر ما همه مسکن‌های این روستا جزء بافت فرسوده هستند و باید نوسازی و بازسازی شوند اما تاکنون برای ساخت مسکن تنها 3 نفر به بنیاد مسکن مراجعه کردند که در حال طی مراحل اداری هستند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: متقاضیان ساخت مسکن در این روستا از 20 میلیون تومان وام با سود 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله برخوردار خواهند شد کمااینکه به علت شرایط خاص، واحدهای مسکونی این روستا، بنیاد مسکن وام 2 میلیون تومانی بلاعوض نیز پرداخت خواهد کرد.

فاطمه روزخوش در این جلسه اظهار داشت: مدرسه اسلام آباد دارای 300 دانش آموز است که قدمت بالای 45 سال دارد و از لحاظ بافتی, وضعیت بسیار نابسامانی دارد.

نماینده مردم روستای اسلام‌آباد افزود: سه سال قبل در طول یک جشن شادمانه قرار شد این مدرسه تخریب و بازسازی شود که متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی تصریح کرد: عدم تخریب این مدرسه با وجود وعده‌های مسئولان سبب شده که مردم این منطقه از مسئولان سلب اعتماد کنند.

روزخوش یاداور شد: علیرغم کمک یکی از خیرین مبنی بر تجهیز سرویس بهداشتی که بر اساس گفته کارشناس بهداشت، حادثه‌ساز است و به علت طولانی بودن پروسه اداری، این خیر از تجهیز سرویس بهداشتی منصرف شد.

وی تاکید کرد: نیاز است مسئولان از نزدیک این روستا را بازدید کنند و پیشنهاد می‌شود یکی از جلسات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در این مکان برگزار شود.

وی گفت: امید داریم مسئولتن هرچه سریع‌تر به این موضوع بپردازند و ما منتظر نباشیم تا اتفاقی بیفتد و بعد به فکر انجام کار باشیم زیرا در آن صورت "نوشدارو پس از مرگ سهراب" تاثیری نخواهد داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10خرداد 96، کدمطلب:1424609، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
0
راهکار چیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین