پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان گفت: 5 هزار و 767 کلاس درس تخریبی در استان لرستان وجود دارد که ساخت این پروژه‌ها نیازمند 646 میلیارد تومان اعتبار است.

شعارسال : محمد چگنی ظهر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنج هزار و 767 کلاس درس تخریبی در استان و نیز تعداد هزار و 516 تا کلاس درس مقاوم‌سازی در استان وجود دارد، اظهار داشت: درمجموع هفت هزار و 283 تا کلاس درس تخریبی و مقاوم‌سازی در استان داشتیم که در از این تعداد تاکنون دو هزار 52 کلاس تخریبی را ساختیم و 851 کلاس را مقاوم‌سازی کردیم.

وی افزود: درمجموع کار ساخت دو هزار و 903 کلاس تاکنون انجام‌ شده و حدود سه هزار و 700 کلاس درس دیگر داریم که باید تخریب و مقاوم‌سازی شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان عنوان کرد: اگر بخواهیم کل پروژه‌هایی که داریم بسازیم حدود 646 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: در زمینهٔ بانک‌ها، سه پروژه در حال ساخت داریم که پیشرفت فیزیکی 45 درصدی دارند، دو تا از این بانک‌ها در شهرستان دلفان، بخش کاکاوند و یکی در شهرستان الیگودرز است که توسط بانک مسکن، بانک صنعت معدن و بانک سامان وجه این‌ها واریز شده و کار ساخت آنها نیز انجام می‌شوند.

چگنی تصریح کرد: 11 پروژه در بخش کاکاوند شهرستان دلفان، توسط قرارگاه قرب کوثر ساخته‌شده که زمان تحویل آن مشخص می‌شود، برای هر کدام از این پروژه‌ها حدود 50 میلیون تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث هزینه گرمایش مدارس در دو قسمت تعمیر موتورخانه و احداث موتورخانه مدارس است که در بخش تعمیرات گرمایشی، 10 میلیارد و 240 میلیون ریال اعتبار لحاظ کردیم و برای احداث موتورخانه در کل شهرستان‌ها، 72 میلیارد و 200 میلیون ریال که شامل 80 مدرسه در قالب 450 کلاس درس است در نظر گرفته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان در راستای خرید تجهیزات گرمایشی مدارس استان، گفت: امسال 500 بخاری استاندارد مورد تأیید سازمان مرکزی را با اعتباری بالغ‌ بر 200 میلیون تومان خریداری کرده و قرار داری با هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها در راستای نگهداری سیستم‌های گرمایشی مدارس بسته‌شده که موظف هستند به‌ صورت ماهیانه موتورخانه‌ها را بررسی، معایب را شناسایی، رفع کنند و به اداره نوسازی گزارش بدهند.

وی با بیان اینکه در راستای تعمیرات اساسی مدارس استان، 10 میلیارد و 563 میلیون ریال لحاظ شده که تعمیرات اکثراً انجام‌شده است، اظهار داشت: در راستای خرید تجهیزات و فضاهای آموزشی، از دو منبع اقدام می‌شود، یکی خرید تجهیزات از محل اعتبارات استانی است که 600 میلیون تومان را برای این کار اختصاص دادیم، در حوزه خرید ملی هم در بحث تخریب و بازسازی مدارس، تجهیزات را دریافت می‌کنیم و امسال با رایزنی‌هایی که با سازمان داشتیم بخشی از تجهیزات جایگزین را هم خواهیم گرفت.

چگنی افزود: در زمینهٔ خرید فرش سجاده‌ای برای نمازخانه‌های مدارس، سهمیه استان پنج هزار و 600 متر بوده ولی با رایزنی‌های انجام‌شده تاکنون هشت هزار و 100 متر توانستیم تحویل بگیریم که نسبت به سنوات گذشته رشد خوبی داشته است.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌شده بخشی از پروژه‌ها را جزء برنامه‌های کاری قرار دهیم که بخشی خیری، مشارکتی و بخشی پروژه‌های نیمه‌تمام است که از این پروژه‌ها، 20 تا را جدا کرده و فعال کنیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان با اشاره به اینکه در بخش عشایری بنا است امسال هشت مدرسه بسازیم، بیان کرد: 24 مدرسه در مناطق صعب‌العبور معرفی‌شده که مشخص کردیم هشت مدرسه را بسازیم.

وی با بیان اینکه در راستای انشعابات گاز و برق مدارس، امسال اعتباری حدود 448 میلیون تومان لحاظ کردیم که در حال حاضر بخشی را پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: امسال اقداماتی در راستای مطالبات پیمانکاران صورت گرفته که از طریق نوسازی مدارس،بخشی از دستگاه‌های دولتی و از طریق اسناد خزانه اسلامی بتوانیم مطالبات پیمانکاران پرداخت کنیم.

چگنی خاطرنشان کرد: مطالبات پیمانکاران حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که از این میزان توانستیم 800 میلیون تومان را از طریق اسناد خزانه اسلامی پیگیری کنیم و اوراق صادرشده به‌زودی در اختیار پیمانکاران قرار می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری" تسنیم" ، تاریخ انتشار یکشنبه 08 آذر 1394 کد مطلب : 930389 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین