پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
با اجرای طرح مدرسه آماده با همکاری شهرداری تهران، هلال‌احمر و آموزش و پرورش ۱۰۰۰ مدرسه شهر تهران ایمن‌سازی شده و فرهنگیان و دانش‌آموزان آنها برای مقابله با حوادث آموزش می‌بینند.

شعار سال: با حضور سید امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال‌احمر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور و جمعی از معاونان وزارت آموزش و پرورش از طرح مدرسه آماده رونمایی شد.

در جریان این طرح هزار مدرسه شهر تهران مقاوم‌سازی شده و فرهنگیان و دانش‌آموزان مشغول در آنها تحت آموزش‌های مقابله با حوادث قرار می‌گیرند. در جریان این مراسم احمد صادقی رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: با اجرای طرح مدرسه آماده و انعقاد تفاهم‌نامه میان هلال‌احمر با شهرداری تهران فاز قبل، حین و بعد از بحران اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: قصد داریم مردم را مطالبه‌گر کنیم تا برای مقابله با بحران آماده شوند. رئیس سازمان مدیریت بحران تهران خاطر نشان کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی را باید از سنین پایین شروع کنیم و به همین علت به سراغ مدارس رفته‌ایم هدف ما آمادگی قبل و بعد از حوادث است.

صادقی تأکید کرد: با اجرای صحیح طرح مدارس آماده این مدارس از یک نقطه قرمز در هنگام بحران‌ها به نقطه سبز تبدیل می‌شوند. به گفته وی، در 10 سال گذشته حوادث طبیعی جان 700 هزار نفر را در دنیا گرفته و به یک میلیون و 400 هزار نفر نیز صدمه زده است. وی در این زمینه گفت: هر یک نفر که صدمه می‌بیند 750 نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در این میان سهم ایران نیز از این آمار قابل توجه است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار: 21 دی 1394، کد مطلب: 448463 :www. pana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین