پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۲۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: تمركززدايي و افزايش بهره‌وري در دستور كار آموزش و پرورش خواهد بود.

شعار سال: سید محمد بطحایی در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 97-96 در هنرستان شهید مدرس منطقه پنج شهر تهران اظهارکرد: مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت همچنان از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد و نهادهای آموزشی همواره منتظر دستورالعمل از نهادهای بالاتر هستند؛ بنابراين مدیریت آموزشی نتوانسته مسیر تصمیم گیری را درست بشناسد و تمرکز شدید اداری و ساختاری در نظام آموزشی ما هنوز سیطره خود را حفظ کرده و اين موضوع كاهش بهره‌وری را به دنبال داشته است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: در دولت دوازدهم اولين گام، اصلاح روش ها و مدیریت نظام آموزشی است که باید برداشته شود و در اين خصوص باید از ظرفیت های جدید و فضای مجازی برای آموزش کاربردی مدیران شایسته مدارس استفاده شود.

وي تحول در آموزش‌های مدرسه‌ای به منظور تطابق با تغییرات سریع و پیچیده امروز را یکی از نیازهای آموزش و پرورش دانست و افزود: آنچه مقام معظم رهبری به دفعات در مناسبت‌ها به عنوان سبک زندگی ایرانی-اسلامی برشمردند و نکاتی که رئیس‌جمهور در زمینه ایجاد و تقویت و آمادگی برای کسب و کار و مهارت ها مورد تاکید قرار داده‌اند، براین ضرورت ها تاکید دارد.

بطحايي خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با وجود محدودیت اعتبارات تلاش زیادی برای تقویت انگیزه معلمان به کار گرفتیم، اما جامعه فرهنگیان همچنان امیدوار است در دولت دوازدهم گام‌های جدی‌تری برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی و ماه محرم گفت: امروز بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه با دنیایی از امید، سال تحصیلی را آغاز می کنند و آینده ای پرفروغ را برای نظام جمهوری اسلامی نوید می دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت آموزش و پرورش، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: nOgWG5ep ، www. medu.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین