پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
استاندار هرمزگان گفت: آموزش و پرورش بعد از خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و امروزه در کشورهای توسعه یافته بیشترین توجه و نظام برنامه ریزی معطوف به آموزش و پرورش است.

شعارسال: "فریدون همتی" صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه شاهد بندرعباس برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، بیان کرد: تقارن آغاز مدارس با دهه محرم را به فال نیک می گیریم و امیدواریم عزاداری همگان مورد قبول درگاه حق تعالی قرار گیرد و باید بدانیم آنچه اکنون داریم همه به برکت خون شهدا و امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: آنچه کشور را می سازد همین دانش آموزان هستند و امیدوارم با جهاد در علم و دانش با روحیه بالا سال تحصیلی جدید را آغاز و با موفقیت پشت سر گذاریم.

همتی افزود: آموزش و پرورش بعد از خانواده مهمترین نهاد اجتماعی است و امروزه در کشورهای توسعه یافته بیشترین توجه و نظام برنامه ریزی معطوف به آموزش و پرورش است.

وی تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته اعتقاد دارند اگر در آینده بخواهند جهش های بزرگی را داشته باشند، این جهش معطوف به حوزه مدرسه و دانش آموزان است و هزینه کردن در این بخش را بازگشت سرمایه می دانند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در کشورهای مانند ژاپن و کره، منابع طبیعی وجود ندارد و با تکیه بر نیروی انسانی برنامه ریزی ها صورت می گیرد.

وی ابراز کرد: ما باید آینده را در حوزه نیروی انسانی رقم بزنیم و به نسلی جهادگر، فداکار و نسلی که قله های دانش، علم و فناوری را بتوانند به راحتی کسب کنند نیازمند هستیم.

همتی اظهار کرد: با توجه مقام معظم رهبری و تلاشی که در دولت تدبیر و امید، علی‌رغم مشکلات مالی که در چهارساله گذشته به دلیل تحریم ها و اقدامات ناجوانمردانه دشمنانمان با آن ها رو به رو بوده ایم، دولت بخش عظیم اش را در دو حوزه آموزش و پشتبانی از نیروهای مسلح برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران که مهمترین مطالبه مردم است صرف کرده است.

وی افزود: علارغم ناامنی های به وجود آمده در منطقه، با انسجام و همدلی ملت ایران، رهبری، دولت و همه نهادها تمام توطئه های دشمنان ایران اسلامی خنثی شده است و امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران بی نظیر است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در بستر امنیت است که می توان به توسعه شتاب داد، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به بخش آموزش دارد و علی رغم مشکلات دولت، در این زمینه کوتاهی نکرده است و در این سال ها جهش قابل توجهی را در زمینه آموزش و پرورش شاهد بوده ایم ولی کافی نیست.

وی ابراز کرد: زمانی که امثال شهید حججی برای دفاع از اسلام به آن سوی مرزها می روند و می دانند شهادت در پیش روی آن ها است اما کوتاهی نمی کنند، ما مسئولین وظیفه داریم به پاس خون آن شهدا وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

همتی با بیان اینکه چرا دانش آموزان هرمزگان در ورود به دانشگاه ها بهترین رتبه ها را ندارند، تصریح کرد: باید مشکلات را ریشه یابی کنیم و مراتب بهتری از امروز را برای فرزندان این استان رقم بزنیم زیرا آینده کشور و انقلاب بر عهده این عزیزان است.

وی اضافه کرد: باید نسلی را تربیت کنیم که در دانش و فناوری سرآمد باشد و امروز شاهد آن هستیم که بخش هایی از کشور به دست فرزندان ایران اسلامی در حال توسعه است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: قطعاً آینده متفاوتی نسبت به گذشته خواهیم داشت و امروز نسل ایرانی با ضریب هوشی بالای خود نشان داده که بیشترین توانایی را دارد.

همتی خاطرنشان کرد: در گذشته سیم خاردار که از تجهیزات ساده برای ایجاد مانع در برابر دشمن است را هم نداشتیم ولی امروز فرزندان این کشور موشک های قاره پیما می سازند و در حوزه هسته ای نیز به مراتب خوبی دست یافته ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر که آمریکا تهدید می کند برجام را به هم بزند، دنیا با آن ها همکاری نمی کند و این نشانه اقتدار و مسیر درست جمهوری اسلامی است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه امیدوارم سال تحصیلی جدید برای کشور سالی پر از برکت باشد، افزود: خانواده ها به مجموعه آموزش و پرورش امیدوار هستند و موفقیت های این مجموعه را در امیدوارم در کنار دیگر نهادها شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: همه مجموعه ها در کشور به هم وابسته هستند و اگر احساس مسئولیت نسبت به این موضوع داشته باشیم کشوری آبادتر و منسجم تر را شاهد خواهیم بود.

همتی در پایان گفت: هرمزگان را باید به عنوان ایران نگاه کنیم، نگاه و برنامه ریزی هایم تنها برای اداره استان نخواهد بود زیرا ظرفیت ها و توانمندی هایی که در هرمزگان وجود دارد، علاوه بر نیازهای استانی باید بخشی از نیاز های کشور را تأمین کند و با تعامل می توانیم راه های جدید را بر خود بگشاییم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 1مهر1396، کدخبر: 967-186-5: www.sb.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین