پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
ناکارآمدی مقوله بهداشت در مدارس هرمزگان موضوعی است که موجب گلایه والدین و مربیان شده و با شروع سال تحصیلی شاهد بحران بهداشت و سلامت دانش آموزان در مدارس می باشیم.
شعارسال: مقوله بهداشت در جامعه از جایگاه والایی برخوردار است که مهم باعث شده تا بخش های زیادی از درآمدهای ملی و افراد جامعه به این شاخص مهم اختصاص یابد چرا که بهداشت از جمله معیار های پویایی و ارتقا سطح کیفی هر جامعه محسوب می شود.

براین اساس بهداشت مدارس نیز از ضروریات جامعه با هدف متعال سازی در نظام آموزش و پرورش قرار دارد لذا باید مقوله بهداشت و سلامت دانش آموزان به طور جد در الویت قرار گیرد.

با شروع فصل مدارس و تغییر فصل مشکلات بهداشتی مدارس موضوعی است که نمی‌توان ازآن چشم پوشی کرد چرا که دانش‌آموزان به عنوان بخشی از جامعه ناقل بیماری می باشند.

ناکارآمدی مقوله بهداشت در مدارس موضوعی است که گلایه والدین و مربیان از وضعیت اسف بار بهداشتی مدارس و دانش آموزان را بهمراه دارد.

استان هرمزگان نیز از جمله استان های که با موضوع بهداشت مدارس دست به گریبان است و با شروع فصل مدارس شاهد بحران بهداشت و سلامت دانش آموزان می باشد.

با آغاز فصل پاییز و تغییر فصل در استان گرم و خشک هرمزگان شاهد شیوع انواع بیماری های عفونی و ویروسی می باشیم که مدارس به دلیل عدم رعایت بهداشت محیطی نقش مهمی در شیوع این بیماری های واگیر ایفا می کند.

از سوی دیگر شیوع شپش در مدارس که اصلی‌ترین دلیل آن رعایت نکردن اصول بهداشت فردی و محیطی است بصورت مستقیم و غیر مستقیم انتقال می‌یابد و تاثیر بسزایی در اختلال روانی، طرد اجتماعی و افت تحصیلی دانش آموزان دارد.

همچنین سرویس‌های بهداشتی اغلب مدارس غیر قابل استفاده می باشند که دانش آموزان را دچار مشکل می کنند.

سرویس‌های بهداشتی در اغلب مدارس وضعیت نابسامان دارد به نحوی که دانش‌آموزان از دستشویی استفاده نمی کنند که این موضوع زمینه بیماری عفونی و کلیوی در دانش آموزان می شود که تهدیدی جدی برای سلامت دانش‌آموزان به شمار می رود.

یکی از ووالدین دانش آموزان مدرسه بندرعباس با اشاره به مشکلات بهداشتی دانش آموزان در مدارس گفت:عدم رعایت مسایل بهداشتی و آلودگی در سرویس های بهداشتی و آبخوری های مدرسه باعث شده که فرزندانمان دچار مشکل شوند که این وضعیت بهداشتی متناسب با محیط آموزشی نمی باشد.

وی اظهار کرد:کوتاهی مسئولان ندارس در امر بهداشت باعث شده که اغلب دانش آموزان دچار مشکلات جسمی و بهداشتی شوند و شاهد انتقال انواع بیماری های مسری به فرزندانمان می باشیم.

یکی دیگر از اولیا با اشاره به سیستم نامناسب سرمایشی در کلاس های درس افزود:در هر کلاس درس بیش از 30 دانش آموز حضور دارد که سیستم های فرسوده سرمایشی موجب شده دانش آموزان ساعت تحصیل را در گرما سر کنند و این موضوع برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی سخت و دشوار است در این بین دانش آموزان که مشکلات تنفسی و آلرژی دارند دچار مشکل می شوند.

وی با تاکید به سلامت دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: آموزش و پرورش موظف است هر چیزی که سلامت دانش آموزان را به خطر می‌اندازد، برطرف نماید چرا که این امر در پیشرفت تحصیلی دانش‌‌اموزان مؤثر است.

مسئله بهداشت در مدارس استان موضوعی است که موجب نگرانی اقشار مختلف جامعه شده و همه والدینی که به امید آموزش فرزندانشان را روانه مدارس می کنند از وضعیت سلامت مدارس نگران و مضطرب می باشند لذا اهمیت این موضوع همت مسئولان آموزش و پرورش را می طلبد تا از شیوع بحران بهداشتی در روزهای اخیر پیشگیری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی هرمز، تاریخ انتشار: شنبه 8 آبان 1395، کدخبر: 364148، www.hormoz.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
واقعا که. این مشکلات بشکل تاریخی داره از نسل پدرهای ما به نسل ما و از نسل ما به نسل فرزندان ما و از اونها به نسل نوادگان ما منتقل می شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین