پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۸۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: اعتبارات خوبی برای حذف مدارس خشتی و گلی پیش بینی شده که تا پایان سال ۹۷ برای همیشه این کلاس ها از نظام آموزشی حذف می شود.

شعار سال: سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش عصر سه شنبه هفتم شهریور ماه، در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار ما با بیان اینکه در حال حاضر هزار کلاس خشتی و گلی وجود دارد، گفت: اعتبارات خوبی برای حذف مدارس خشتی و گلی پیش بینی شده است تا برای همیشه این کلاس ها از نظام آموزشی حذف می شود.

بطحایی همچنین از استاندارد نبودن 30 درصد فضاهای آموزشی ابراز تاسف کرد و افزود: یکی از برنامه های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم تضمین کیفیت آموزشی است.

وی با اشاره به جذاب سازی فضاهای آموزشی عنوان کرد: یکی از طرح های مورد تأکید در این زمینه طرح کانون و مدرسه در کشور است تا دانش آموزان استفاده بهینه ای از مراکز کانون پرورش فکری در طی سال داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام پرداخت حقوق در آموزش و پرورش عنوان کرد: بر اساس لایحه ای که به زودی به مجلس ارائه می شود باید حقوق معلمان بر اساس صلاحیت های حرفه ای شان باشد.

وی تبیین نظام رتبه بندی را یکی دیگر از برنامه های خود عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مقدمات آماده است و در صورت موافقت مجلس به زودی اجرایی می شود.

بطحایی به حاشیه های آیین نامه جنجالی استخدامی آموزش و پرورش هم گریزی زد و گفت: این نوع انتشار آیین نامه نوعی بدسلیقگی بود، در عین حال با توضیحاتی که مرکز برنامه ریزی ارائه داد، سوء تفاهماتی که ایجاد شده بود، برطرف شد.

وزیر آموزش و پرورش، جوان گرایی در آموزش و پرورش را یکی از اولویت های خود اعلام و بر این نکته تأکید کرد که از نیروهای جوان و با انرژی در مدیریت های میانی، استفاده خواهد کرد.

وی از همسو نبودن سازمان دانش آموزی با اهداف فعالیت های پرورشی آموزش و پرورش گفت و افزود: این سازمان منابع و اهداف خود را با فعالیت های پرورشی هم راستا کند.

گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش یک روز پس از معارفه خود طی یک سفر یک روزه برای افتتاح چند پروژه در هفته دولت به استان خراسان شمالی سفر کرده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کد مطلب: ۶۵۲۳۳۵:www. shabestan.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین