پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
اندک اندک باید بهاری در پاییز گام نهد که عبور سبزش در حریم مهر، جان بخشد و هر آنچه جانِ عاشق است بر آذر نشاند. در کوچه های آبان، خواهی شنید صدای کفش های کودک اندیشه را که وصله دار می پیچد و خواهی دید گوش های فرزندان این بوم را که منتظرِ طنین زنگ تفریح به خوابی به اندازه هر جلسه از برنامه هفتگی نشسته است و منِ معلم ایستاده ذوب می شوم تا کلاس دی ماه منجمد نگردد.

شعار سال: اندک اندک باید بهاری در پاییز گام نهد که عبور سبزش در حریم مهر، جان بخشد و هر آنچه جانِ عاشق است بر آذر نشاند. در کوچه های آبان، خواهی شنید صدای کفش های کودک اندیشه را که وصله دار می پیچد و خواهی دید گوش های فرزندان این بوم را که منتظرِ طنین زنگ تفریح به خوابی به اندازه هر جلسه از برنامه هفتگی نشسته است و منِ معلم ایستاده ذوب می شوم تا کلاس دی ماه منجمد نگردد.
و تو ای وزیر، در یکی از مدارس تهران زنگ مهر را با چکش سیاست خواهی نواخت، پس آنقدر چکش را محکم بزن که صدایش تا انتهای خرداد بپیچد و اصلا نگران نباش چرا که کسی صدای ذوب شدن مرا نمی شنود و تو پرسش بی جواب مهر را باز تکرار کن در حالی که مجالی برای پرسش از بی مهری صاحبان تصمیم و قدرت نیست. پرسش های بی جواب و چرا هایی از جنس خودمانی.
جناب وزیر، بگذار پرسش مهر امسال را ما مطرح کنیم و بپرسیم. چرا باید چشمان مدیران مدارسمان به دست اولیا و خیّرین دوخته شود در حالی که شعار تحصیل رایگان سر می دهیم؟ و چرا سرانه سالانه مدارسمان به اندازه هزینه یک هفته نیست؟
چرا درد بی پولی دولت فقط در جسم نحیف آموزش و پرورش تنیده شده است ؟ اگر روزی این رکن مهم را مرحوم فرمودید، در کجای تاریخ دفنش خواهید کرد؟
جناب وزیر، بگذار پرسش مهر امسال اینگونه باشد. جمعیت بالای کلاس ها را چگونه دلیل آوریم؟ عدم تناسب حجم کتب درسی با ساعات تدریس آنها را چگونه تحلیل کنیم ؟ تدریس موظف معاونان مدارس را با کدام استاندارد توجیه نماییم؟ چرا جناح سالاری؟ چرا به جای اینکه آموزش و پرورش بر سیاست اثر بگذارد خود متاثر از سیاست است؟ حقوق ماهیانه یک معلم تازه کار را چگونه وصف کنیم؟ راستی! جناب وزیر ، حقوق شما هم یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است؟ خنده تان گرفت؟
جناب دولت محترم، حتما مقایسه کردن را بلدید. لطفا دریافتی بنده را با همتای من در حرفه مقدّس پرستاری مقایسه نکنید شاید وجدان درد بگیرید. فقط معنی چهار واژه زیر را به طور مجزّا تحلیل کنید. 1- نظام. 2-پرداخت. 3- هماهنگ. 4- حقوق. راستی طرح رتبه بندی یادتان هست؟ بگذارید برای طرح پرسش مهر از کیفیت فضاهای آموزشی بسیاری از روستاها نپرسم. من هم می دانم در سفره دولت هنوز نان خشک باید گاز گرفت ولی این سفره از تهی سرشار را با کدام سیاست گسترده اید؟ در برنامه آموزشی مدارس متوسطه دوم واحد درسی مستقل آزمایشگاه گنجاندید، اما با کدامین تجهیزات؟ به جان شما و خودمان که درس های سبک زندگی، سواد رسانه ای،
کارآفرینی  و تولید هدر می رود. می دانید چرا؟ آخر این همه جوان کم سواد با مدرک به چه دردمان می خورد؟ شاید مهمترین پرسش مهر بتواند این باشد که شمایان با این نوع توجه و نگاه به مهمترین رکن جامعه یعنی آموزش و پرورش چه بر سر آینده ایران خواهید آورد؟ البته بی انصافی است که نگویم این میراث را از نیاکان داریم اما شما را چه شده است؟
جناب وزیر برای نواختن زنگ اول مهر چکش لازم نیست. سندان خودش صدایی می دهد از جنس بنفش. راستی پرسش مهر فراموش نشود.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از پایگاه روزنامه همدلی، تاریخ انتشار 1 مهر 1396، کد مطلب:37632 : www.hamdelidaily.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین