پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۰۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
بیشتر آسیب های فردی و اجتماعی دانش آموزان در ایام تعطیلات ایجاد می شود که باید مدارس در ارتباط بیشتر با خانواده ها برای دو روز آخر هفته برنامه های فرهنگی هنری داشته باشند.
شعارسال: غلامعلی افروز که به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با عنوان هم اندیشی والدین و معلمان برای شکوفایی دانش آموزان سخنرانی می کرد، به حضور 13 میلیون دانش آموز در یکصد هزار مدرسه در سال تحصیلی پیش رو اشاره کرد و افزود: باید از این فرصت مطلوب بیشترین بهره گرفته شود.
وی گفت: کودکان و نوجوانان ایران اسلامی هوشمندترین و خلاق ترین کودکان و نوجوانان هستند و آنها که در محدوده خط استوا هستند هوشمندتر است. کسانی هستند که نزدیک قطب ها زندگی می کنند.
این مشاوره افزود: باید برای شکوفایی خلاقیت های ذهنی و سلامت فردی و اجتماعی فرزندان ایران اسلامی هم اندیشی مستمر میان والدین و معلمان برقرار شود. 
افروز با اشاره به اهمیت هم اندیشی اولیاء و مربیان به جایگاه خطیر خانواده بعنوان بستر اصلی رشد و شخصیت فرزندان اشاره کرد و گفت: والدین مدارس هم به نوعی تسهیل گر و اصلاح گر این فرآیند هستند و انجمن اولیاء و مربیان باید به مثابه هیئت امنای مدارس تلاش کند. 
وی با اشاره به اینکه همه مدارس، سازمان ها و مساجد باید خانواده محور باشند، افزود: برای کشور ما مطلوب نیست که درصدی از کودکان و نوجوانان سنین مدرسه اش دچار آسیب های فردی و اجتماعی باشند و در کانون های اصلاح و تربیت به سر ببرند. 
افزوز گفت: مساجد و مدارس از مهمترین منابع فرهنگی کشور هستند و اشکالی ندارد معلمان به ویژه معلمان ابتدایی پنجشنبه ها تعطیل باشند اما درِ مدارس نباید تعطیل شود و انجمن اولیاء و مربیان باید در دو روز آخر هفته برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و حرفه ای برای دانش آموزان داشته باشند.
این روانشناس، وزارت آموزش و پرورش را مهمترین نهاد پیشگیری از آسیب ها و برترین نهاد شکوفایی خلاقیت ها توصیف کرد و گفت: تا میان مدارس و والدین همدلی و هم اندیشی نباشد فرزندانمان در برابر هجمه های بیرونی و فضاهای مجازی مصون نمی مانند. 
وی گفت: اعتیاد الکترونیک فرزندان ما موجب مختل شدن حافظه و اندیشه می شود و ما باید به نیازهای عاطفی و روانی فرزندانمان اهمیت دهیم و اگر والدین و معلمان محبوب دل دانش آموزان شوند حتماً دانش آموزان ارتباط برقرار خواهند کرد. 
افروز افزود: معلمان هم باید با بیشتری انگیزه در سر کلاس حضور پیدا کنند و اگر دانش آموزان با معلمان همدل شوند سالم و پویا خواهند شد. 
وی بر افزایش حقوق معلمان بیش از میانگین حقوق کارکنان دولت تأکید کرد و گفت: کشورهای رشد یافته اینگونه عمل کرده اند. 
این مشاوره خانواده همچنین از معلمان خواست هفته ای یکبار والدین را بعنوان دستیار خود در سر کلاس دعوت کنند.
افروز پیوند خانواده، مدرسه و مسجد را موجب ارتقاء سلامت روانی و نشاط معنوی دانش آموزان خواند و گفت: والدین هم بدانند که از نمره گرایی باید پرهیز کنند چراکه خلاقیت دانش آموزان از بین می رود.
وی گفت: همه تلاش والدین باید در مسیر ارتقای تلاش مداری و توکل فرندانشان باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کد خبر : 1806628 ، www.irib.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین