پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۱۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
وزیر آموزش و پرورش گفت: انتصاباتی که براساس گرایش های حزبی باشد و شایسته سالاری را تحت تأثیر قرار دهد، برای آموزش و پرورش سمی مهلک است.

شعار سال: سیدمحمد بطحایی در جمع اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر گفت: شایسته محوری و اعتدال، دو شاخص اصلی برای انتصاب مدیران در دولت دوازدهم است.
وی با اشاره به چالش های موجود آموزش وپرورش اظهار کرد: مشکلات و راه حل ها را همه می شناسند و این شناخت از مشکلات همواره در طول زمان وجود داشته و دارد، اما‌ آنچه نبودش احساس می شود جرأت و جسارت کافی برای حل این مشکلات است.
بطحایی افزود: دولت دوازدهم، دولت اعتدال و شایسته محوری است، بنابراین مدیران کل در انتصابات خود باید به گونه ای عمل کنند که افراد شایسته، همراه، همدل و همسو با دولت به کار گرفته شوند حتی اگر از حزبی دیگر باشند.

** جوان گرایی و به کارگیری زنان در پست های مدیریتی
وی ادامه داد: 60 درصد از جمعیت آموزش و پرورش را بانوان تشکیل می دهند، این مسئله ظرفیت خوبی است که باید در انتصاب مدیران مورد توجه قرار گیرد، بنابراین به کارگیری زنان در سمت های مدیریتی آموزش و پرورش می تواند الگویی برای سایر دستگاه ها باشد.
وزیر آموزش و پرورش، جوان گرایی را یکی از مؤلفه های مهم در امر کادرسازی برشمرد و اظهار کرد: تلاش کنیم زمینه رشد نیروهای جوان را در استان ها و در حوزه های ستادی فراهم سازیم و مدیران کل آموزش و پرروش کاهش میانگین سن مدیران را در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: با تلاشی که در مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات صورت گرفته، بستری مناسب برای ارتباط با مدیران فراهم شده که می توان از طریق کانال، آموزش های مورد نیاز مدیران را ارائه کرد، ‌البته این گام اول این برنامه است، درگام دوم فناوری به حوزه مدارس توسعه می یابد.
عضو کابینه تدبیر و امید، تجهیز مدیران به فناوری های نوین را لازمه تحول در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برگزاری دوره های ضمن خدمت به روش سنتی، زمان بر و هزینه بر تبدیل شده است.
وی گفت: آموزش خانواده را نیز از طریق فضای مجازی دنبال خواهیم کرد و بزودی سیستمی راه اندازی می کنیم که والدین دانش آموزان با توجه به شرایط، سن و سال فرزندان خود، آموزش های مربوطه را فرا گیرند.

** برگزاری اردوها در شب فعلا ممنوع است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حادثه تلخ اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی و ابراز همدردی با خانواده های آنان گفت: آموزش مهارت ها می تواند در این گونه حوادث کمک شایانی به حادثه دیدگان کند و میزان خطر را کاهش دهد.
بطحایی انجام هرگونه اردو و تردد دانش آموزان را در شب تا ابلاغ آیین نامه جدید و صدور آن به استان ها، فعلا ممنوع اعلام کرد.

** لزوم همکاری سایر دستگاه ها با آموزش و پرورش در برگزاری اردوها
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کاهش خطرات ناشی از حمل و نقل در اردوهای دانش آموزی سایر دستگاه ها باید همکاری کنند، مثلا اتوبوسی که قرار است دانش آموزانی را بین دو شهر جابه جا کند نیازمند مشایعت پلیس ، آمبولانس و... در هنگام طی مسیر است.
وی بر آموزش مربیان، سرپرستان و دانش آموزان قبل از اعزام به محل برگزاری اردوها تأکید و اعلام کرد: تمام اتفاقاتی که در حوزه کاری مدیران رخ می دهد باید توسط مدیران کل در اسرع وقت، رصد و اقدامات لازم انجام شود.

** مدیران در هفته اول مهرماه اورژانسی عمل کنند
بطحایی هفته اول مهرماه را برای آموزش و پرورش هفته اورژانسی نامید و افزود: مدیران تلاش کنند کمبودهای احتمالی را در هفته اول مهرماه رفع سازند و در صورت نیاز حوزه های مختلف ستادی به صورت شبانه روز در هفته اول، پاسخگو باشند.
وی ادامه داد: مشکل اصلی آموزش وپرورش تمرکزگرایی است، کارگروهی را برای شکستن تابوی تمرکز تشکیل می دهیم تا تفویض اختیار بیش از پیش محقق شود، زیرا کانون اصلی کار مدرسه است.

** سنجش صلاحیت های حرفه ای مقدمه ای برای ایجاد نظام معلمی است
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبه بندی گفت: کانون های سنجش صلاحیت حرفه ای مقدمه ای برای تشکیل سازمان نظام معلمی است و این سنجش را از مدیران آغاز می کنیم.
وی افزود: مدارس دولتی باید در فضای رقابتی قرار گیرند، زیرا هیچ پیشرفتی بدون رقابت حاصل نمی شود و عملکرد مدارس نیز براساس معیارهای سنجش، تعیین و به آنها اعلام شو .
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، بطحایی در این نشست بر لزوم تشکیل جلسات قطبی مدیران کل آموزش وپرورش استان ها تأکید کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 27 شهریور 1396، کد مطلب: 82668398: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین