پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۶۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تلاش کمیسیون متبوعش درخصوص ایجاد وظیفه قانونی برای دستگاه‌های مرتبط با اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

شعارسال: داوود محمدی درخصوص نتیجه عملکرد ستاد بررسی و بازنگری در آیین‌نامه اردوهای مدارس، توضیح داد: بررسی‌ها و تغییرات لازم توسط ستاد مشخص شده بر روی آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی صورت گرفته و آیین‌نامه تعریف شده جدید از سوی آموزش و پرورش در اختیار کارشناسان و نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار داده شده است تا نظرات کارشناسی آن‌ها را دریافت و پس از آن علاوه بر آموزش و پرورش، به امضای دستگاه‌های مرتبط دیگر برسد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگرچه چگونگی تدوین این آیین‌نامه در ذیل اختیارات وزارتخانه آموزش و پرورش است اما قرار است پس از دریافت نظرات کارشناسی، تغییرات آن را نهایی کنند.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبال ایجاد تمهیداتی است که وظایف تمامی دستگاه‌های مربوطه در رابطه با این مهم مشخص شود، افزود: در این صورت دستگاه‌ها براساس قانون موظف به پذیرش وظایف خود در برابر این مهم و امضای آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی خواهند شد.  

این نماینده مجلس اضافه کرد: در گذشته دستگاه‌ها همچون راهنمایی و رانندگی، کمک‌ها و همراهی‌هایی با آموزش و پرورش در حفظ امنیت اردوها داشتند اما کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبال این است که این مهم را به وظیفه قانونی آن‌ها تبدیل کند.

محمدی همچنین ادامه داد: به تازگی مرکزی زیر نظر سازمان دانش‌آموزی ایجاد شده است که گروه‌هایی در آن تمامی اردوهای دانش‌آموزی را در سراسر کشور از طریق نرم‌افزار دنبال می‌کنند تا مکان و مسیر اردوها را زیر نظر داشته و خانواده‌ها نیز در جریان صفر تا صد اردوها باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین ممنوعیت حرکت اتوبوس‌های اردوهای دانش‌آموزی در شب، همراهی مربی مرد با دانش‌آموزان دختر، اولویت دادن به سفر با قطار و... از جمله تغییراتی عنوان کرد که در این آیین نامه ایجاد شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار 24 مهرماه 96، کد خبر:352473 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین