پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۴۷۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
وزارت آموزش و پرورش طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس از تغییر و اصلاح آیین‌نامه‌ اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، پس از حادثه تلخ فاجعه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی در جریان اردوی دانش‌آموزی، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به منظور پیشگیری از تکرار چنین فجایعی وزارت آموزش و پرورش را ملزم به اصلاح شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی کرد و در این زمینه دو نماینده از اعضای کمیسیون آموزش و پرورش مجلس مسئول پیگیری اصلاح این شیو‌ه‌نامه شدند تا اینکه آموزش و پرورش در نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس از اصلاح شیوه‌نامه اردوهای دانش‌آموزی خبر داد.

متن نامه‌ای که از وزارت آموزش و پرورش برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از سوی آموزش و پرورش آمده است، به شرح ذیل است:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

با سلام و آرزوی توفیقات

به منظور افزایش ایمنی اردوهای دانش آموزی اهم اقداماتی که طی سال تحصیلی جاری به اجرا در خواهد آمد به شرح ذیل به استحضار میرسد:

۱- بازنگری و اصلاح دستورالعمل اردوهای دانش آموزی با تاکید بر تقویت ملاحظات ایمنی.

۲- انتشار فراخوان و نظرسنجی در روزنامه های کثیرالانتشار و سایت های خبری درخصوص چگونگی افزایش ضریب ایمنی اردوهای دانش آموزی.

۳- ایجاد و استقرار «مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش آموزی» با هدف پایش ۲۴ ساعته اردوهای دانش آموزی. این مرکز در حوزه معاونت پرورشی مستقر خواهد شد و براساس دستورالعمل مربوط به صورت مستمر و در طول سفرهای برون استانی دانش آموزی وضعیت سفر و رعایت نکات ایمنی را کنترل خواهد کرد. اولیای دانش آموزان و سایر ذینفعان می توانند به صورت ۲۴ ساعته از موقعیت و وضعیت سفر فرزندان خود کسب اطلاع نمایند.

4- الزام استفاده از ناوگان ریلی در مسیرهایی که از مبدأ تا مقصد خطوط ریلی وجود دارد.

5- ممنوعیت تردد اتوبوس ها از ساعت 23 تا 5 صبح و تمهید اسکان دانش آموزان در مراکز رفاهی و اردوگاه های شهرهای میان راه.

6- الزام به کارگیری یک نفر مربی مرد متاهل علاوه بر مربی زن در هر اتوبوس در اردوهای دختران جهت تسهیل در تعامل با راننده.

7- الزام حضور یک نفر نماینده متاهل از طرف سپاه یا بسیج در هر اتوبوس به عنوان مسئول تامین امنیت اتوبوس.

۸- طراحی، تدوین و اجرای دوره آموزشی اردو بر بستر اینترنت برای مربی و دانش آموز (روزآمد شده) و برگزاری آزمون و اعطای گواهینامه گذراندن موفق دوره آموزشی به مربی و لحاظ شرط ثبت نام قطعی در اردو بعد از گذراندن دوره برای دانش آموزان.

۹- الزام بیمه «مسؤولیت مدنی ویژه اردو» برای مربیان و مسئولان اردو.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 4 آذر 96، کد مطلب: -، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین