پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات آوار بردای ۲۲۴ واحد تخریبی در مناطق زلزله زده شربیان خبر داد.

شعار سال: حافظ باباپور سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اکیپ بنیاد مسکن بعد از وقوع زلزله ۴.۹ ریشتری شربیان، درکنار سایر ادارت بلافاصله به منطقه اعزام شده و ماشین الات سنگین استان عملیات آوار برداری روستای ایوق که مرکز زلزله دراین روستا بود را شروع نموده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس براورد کارشناسان تاکنون در خود روستای ایوق نزدیک به ۲۲۴ واحد از ۶۰ الی ۱۰۰ درصد تخریب شده اند که بعد از اتمام آوار برداری تسهیلات لازم در اختیار روستائیان عزیز قرار گرفته و عملیات احداث واحدهای نوساز شروع خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآورشد: واحدهای تخریبی نیز در خود شهر شربیان و دوزدوزان وجود دارند و همچنین طبق اعلام کارشناسان فنی در چهار روستا از توابع بخش مهربان نیز واحدهای تخریبی داریم که بپس از برآورد اولیه کارشناسی همه واحدهای تخریب شده و کم دوام را مجددا مقاوم سازی خواهیم کرد.

وی افزود: بنیاد مسکن در ابتدا نقشه رایگان در اختیار متقاضیان و روستائیان قرارداده و در واقع فعلا به دلیل آغاز فصل سرما از منابع خود بنیاد مسکن کار را شروع کرده و تسهیلات به مبلغ ۲۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه آماده پرداخت است و روستائیان می‌توانند سریع تشکیل پرونده دهند.

باباپور تصریح کرد: در تمام روستاهای آذربایجان شرقی این تسهیلات از ۱۲ سال قبل پرداخت شده و سالانه نزدیک به ۱۲ هزار واحد مسکونی کم دوام مقاوم سازی می شود و امیدواریم که این زلزله تجربه‌ای برای سایر روستاها شود تا خانه‌های روستایی بهسازی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 شهریور 96، کدمطلب: 4072644 ، www. mehrnews.com.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین