پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۵۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: در رابطه با زلزله قوانین خوبی وضع شده، اما نه این دولت نه دولت قبل به هیچ یک از این سیاست ها توجه نکردند.

شعار سال: سیدمصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش اعتماد به آمریکا از سعدآباد تا برجام که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: قرار بود با داعش بیست سال کشورهای اسلامی را کلافه کنند، اما ظرف دو سال طومار این گروه تروریستی برچیده شد با این وجود باید از کسانی که برای دفاع از حرم کوشیدند و همچنین از سردار سلیمانی تشکر کنیم.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ده‌ها موسسه تحقیقاتی اسلام شناسی با دید شیعه شناسی ایجاد شد و ما کتاب‌های این‌ها را نیز منتشر کرده ایم.

میرسلیم با بیان اینکه برای شناخت آمریکا نیاز به یک بررسی تاریخی داریم، افزود: در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب شاهد پافشاری امام و رهبر انقلاب نسبت به تهدیدات آمریکا بوده ایم و این پافشاری براساس شناخت بوده و احساسات در آن دخیل نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بومیان ساکن آمریکا دارای تمدن کهنی بوده اند، اما آمریکا سابقه تاریخی شناخته شده‌ای ندارد، افزود: در اوایل قرن ۱۷ و ۱۸ شاهد تجدید حیات برده‌داری در آمریکا بوده ایم در هر حال اگرچه برده داری بر روی کاغذ ملغی شده، اما تبعیض‌ها از بین نرفته و ما امروز با مردمی که برده داری را احیا کرده اند مواجه ایم.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های وسترن به خوبی نسل کشی بومی‌های آمریکا را نشان می‌دهد، افزود: این نسل کشی یک قرن طول کشید تا منجر به خاموشی یک نسل شد در واقع آمریکایی‌ها به خود اجازه دادند که دست به این جنایات و کارهای وقیح علیه بومی‌ها بزنند.

میرسلیم اظهار کرد: آمریکا در سال ۱۹۴۸ دو بمباران هسته‌ای را در ژاپن انجام داد و خم به ابرو هم نیاورد در واقع این کشور به خود اجازه داده است که دست به این جنایت‌ها بزند در حالی که کشورهای دیگری نیز دارای سلاح‌های هسته‌ای بودند، اما هیچ گاه از آن‌ها استفاده نکردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استعمار شامل استعمار کهن، نو و فرا نو است، تصریح کرد: استعمار در لغت یعنی عمران کردن و این اصطلاح قشنگی است، اما در اصل این کار یعنی چپاول کردن منابع اعم از جنگل‌ها و معادن که استعمارگران آن‌ها را به نفع خود تاراج می‌کردند.

وی بیان کرد: در استعمار کهن حضور کشور قدرتمند استعمارگر برای استعمار ضروری بوده است، اما در استعمار نو حکومت دست نشانده در دیگر کشور‌ها می‌گماشتند.

میرسلیم با اشاره به اینکه ما در کشورمان تا پیش از بهره برداری از نفت ۶۰ درصد محصولات کشاورزی را تولید می‌کردیم، اما با بهره برداری از نفت این میزان تولید به ۴۰ درصد کاهش یافت و الان نیز این میزان به شش تا هفت درصد رسیده است، اظهار کرد: اصلا بنا نبود که ما نفت را استخراج کنیم و بفروشیم، اما این خواست استعمار بود که ما را به یک کشور تک محصولی و به یک بازار بزرگ مصرفی تبدیل کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه جهان خواری آمریکا از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۰ قوام پیدا کرد، اظهار کرد: تا زمان فروپاشی شوروی جهان دو قطبی بوده، اما با فروپاشی این کشور دهکده نوین جهانی و در این دوران استعمار فرا نو ایجاد شد.

وی گفت: در استعمار فرا نو دیگر حکومت دست نشانده نمی‌گذارند بلکه از طریق فناوری تغییراتی را در اندیشه‌ها و باورهای مردم دیگر کشور‌ها ایجاد می‌کنند تا آن‌ها را با خود همسو سازند و متاسفانه ما به استعمار نو و فرا نو دچار شده ایم.

میرسلیم با بیان اینکه امنیت ملی آمریکا در پنتاگون مشخص می‌شود و سیا مجری نقشه‌های پنتاگون است، تصریح کرد: کودتای ۲۸ مرداد را نیز سیا در کشورمان اجرا کرد در واقع کارهایی که آمریکا انجام می‌دهد غیرنظامی است مگر اینکه کشور طرف مقابل خود را ضعیف تشخیص دهند آن گاه تیر خلاص را به آن‌ها می‌زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه راهبرد آمریکا نیز در قبال جمهوری اسلامی ایران این است که ابتدا جمهوری اسلامی ضعیف شود و بعد تیر خلاص را بزند، افزود: تا جمهوری اسلامی ضعیف نشود آمریکا جرات انجام هر گونه اقدامی علیه ما را ندارد در واقع راهبرد آن‌ها این است که هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام ما را تضعیف کنند.

وی به بیان ترفندهای آمریکا برای تضعیف کشور‌ها اشاره کرد و افزود: آن‌ها در سفارتخانه‌های این کشور در گام نخست به بررسی کشورهای مختلف می‌پردازند و میزان تعامل، همراهی و گاهی وقت‌ها هم سرسپردگی این کشور‌ها را ارزیابی می‌کنند و براساس این ارزیابی می‌گویند که چگونه با کشور‌ها برخورد داشته باشند.

میرسلیم از تحقیر به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آمریکا نام برد و افزود: منظور از تحقیر این است که دیگر کشور‌ها باید در برابر آمریکا محقر باشند و در واقع این آمریکاست که فقط حرف می‌زند. با این تفاسیر، اما امروز شاهدیم که این ملت ایران هستند که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و سفارت این کشور را تسخیر کرده اند پس طبیعی است که آن‌ها از عمق وجود نسبت به ما کینه به دل بگیرند و کی این کینه خاموش شود خدا می‌داند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه راهبرد آمریکا تحقیر است، اما این ایران است که آمریکا را تحقیر کرده افزود: یکی دیگر از ترفندهای آمریکا برای تحقیر کشور‌ها این است که تمام داشته‌ها و دانسته‌ها را مختص به خود کرده و در واقع این کشور استکبار خود را خدایی تلقی می‌کند به این ترتیب وارد سواری گرفتن از دیگر کشور‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه داعش و ثروت امروز متعلق به آمریکاست گفت: البته شاید تا چند سال آینده چینی‌ها جای آن‌ها را بگیرند.

میرسلیم گفت: آمریکایی‌ها دارای کیش شخصیت هستند یعنی اینکه خود را محور خیر مطلق می‌دانند و هر کشوری را که در مقابل آن‌ها بایستد شر مطلق قلمداد می‌کنند در واقع زمانی که آن‌ها ایران را محور شرارت خواندند بر همین اساس بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تبلیغ سبک زندگی غربی به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آمریکا برای تخریب کشور‌ها نام برد و افزود: البته این شیفتگی نسبت به آنچه در غرب است، وجود دارد.

وی از به راه انداختن جنگ نیابتی به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آمریکا برای تخریب دیگر کشور‌ها نام برد و اظهار کرد: من جنگ نیابتی را در قضیه جنگ ویتنام شناختم در واقع در آن زمان وقتی که آمریکایی‌ها در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند هنری کیسینجر پیشنهاد داده بود که جنگ ویتنام را ویتنامیزه کنند در واقع ویتنامی‌ها را در مقابل ویتنامی‌ها قرار دهند. می‌خواهم بگویم که عین این جنگ را در منطقه ما نیز به راه انداختند و مسلمانان را در برابر مسلمانان قرار دادند در واقع داعش با شعار الله اکبر ایجاد شد و برنامه آن‌ها هم این بود که با این گروه بیست سال کشورهای اسلامی و ما را کلافه کنند.

میرسلیم با بیان اینکه تامین این همه امکانات برای داعش بی هدف و بدون برنامه نبوده است، تصریح کرد: در دنیا می‌گفتند که داعش با این همه جنایت یک دولت اسلامی است در واقع آن‌ها می‌خواستند تا با کثافت کاری‌های داعش آبروی اسلام را ببرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ما واقعا باید بیشتر از تمام رزمندگانی که از دفاع حریم حرم کوشیدند تشکر و در برابر آن‌ها تواضع کنیم. سردار سلیمانی واقعا یکی از افتخارات کشور ماست در واقع آن‌ها توانستند طی دو سال طومار داعش را برچینند و این کار عظیمی بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تمام اقداماتی که در فضای مجازی انجام می‌شود به این هدف است که نابودی داعش را اقدام کوچکی نشان دهند در حالی که این کار خیلی عظیم بوده است، تصریح کرد: امروز برجام تمام شده است. زحمت‌های زیادی کشیده شد تا در قالب برجام حقانیت جمهوری اسلامی ایران نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای اثبات شود، ولی آمریکا به عنوان کسی که باید پای آن بایستد نایستاده است، چون هدف آن‌ها تضعیف ماست. واقعیت این است که آمریکایی‌ها براساس فتوای رهبر معظم انقلاب قبول داشتند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. در هر حال آن‌ها از طریق برجام به دنبال اهداف خود بودند و بحث موشک‌های ما را هدف قرار دادند و قطعا بعد از صنعت موشکی به سراغ دیگر دستاوردهای کشورمان می‌روند.

میرسلیم بیان کرد: واقعیت این است که آمریکا نمی‌خواهد که ما به قدرت اقتصادی و قدرت دفاعی دست پیدا کنیم در واقع آن‌ها می‌خواهند اسلامیت و جمهوریت ما را تضعیف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حسن برجام این بود که حقانیت ما را در دنیا مطرح کرد. امیدواریم چیزی از برجام نصیب ما شود، اما برنامه‌ای که ترامپ در پیش گرفته نشان می‌دهد که این گونه نخواهد شد، چون آن‌ها دنبال اهداف دیگری هستند.

وی بیان کرد: وقتی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود این بحث برای این است که ما تضعیف نشویم از طرفی باید مراقب باشیم تا جایگاه خانواده در کشورمان تضعیف نشود، چون در این صورت نسل بعدی روحیه ایستادگی در برابر آمریکا را نخواهد داشت.

میرسلیم با بیان اینکه اثبات حقانیت ایران از طریق برجام ارزشمند بود، اما پس از آن ما نتوانستیم به واسطه برجام از جنبه اقتصادی و اجتماعی موفق عمل کنیم، اظهار کرد: واقعیت این است که پس از توافق هسته‌ای کار را ر‌ها کردیم. در حقیقت ما در جریان مذاکرات تلاش کردیم که اثبات کنیم که حق با ماست، اما سوال این است که آیا ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم؟ چرا نباید نیازهای خود را در داخل کشور تامین کنیم؟ ما به واسطه برجام این را می‌خواهیم، اما این گونه نشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قوانین وضع شده در خصوص مقابله با زلزله تصریح کرد: در این رابطه قوانین خوبی وضع شده، اما نه دولت نهم و دهم و نه دولت یازدهم به هیچ یک از سیاست هایی که در مورد زلزله نوشته شده بود توجه نکردند واقعیت این است که کشورمان هر ۱۵ سال شاهد وقوع زلزله‌های شدیدی است از این رو همواره مجبوریم که برای بازسازی خسارت‌های ناشی از زلزله هزینه‌های زیادی را صرف کنیم درحالی که با هزینه‌های کمتری می‌توانیم نسبت به مقاوم سازی اقدام کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 1 آذر 96، کد مطلب: 647766، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
اگه زلزله بیاد و کار از کار بگذره فقط تاسف باقی میمونه همین
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین