پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال مردم اردبیل بیش از یک میلیارد تومان زکات پرداخت کرده‌اند که زکات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.

شعار سال: حسین دشتی صبح یکشنبه در جلسه بررسی هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در اردبیل اظهار داشت: امسال مردم خیر و کشاورزان نیکوکار استان بیش از یک‌ میلیارد و 70 میلیون تومان زکات مال پرداخت کرده‌اند که زکات پرداختی خیران نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته حدود 21 درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بیش از 990 میلیون تومان از زکات پرداختی در قالب سهم الفقرا در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته است چرا که موظف هستیم زکات پرداختی نیکوکاران را در اولویت نخست برای رفع مشکلات مددجویان و افراد نیازمند هزینه کرده و سپس به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه در همان روستاهای مؤدی زکات اختصاص دهیم.

دشتی با اشاره به اینکه 92 درصد از زکات پرداختی کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی در قالب سهم الفقرا برای برطرف کردن نیازهای اساسی مستمندان هزینه شده است، گفت: زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، تهیه جهیزیه و سایر نیازهای اساسی مددجویان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: اردبیلی‌های خیر 883 میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست سال گذشته پرداخت کرده بودند که حسن اعتماد مردم خیر به کمیته امداد سبب شده است تا همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به این نهاد باشیم که این امر علاوه بر تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان، مسیر توانمندسازی آنها را نیز هموارتر کرده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 500 عامل افتخاری زکات با کمیته امداد همکاری دارند، اظهار کرد: 100 نفر روحانی و مبلغ دینی نیز برای ترویج و تبلیغ امر واجب زکات در شهر‌ها و روستاهای استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.

دشتی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات سبب می‌شود تا گام‌های مؤثرتری را برای رفع نیازهای خانوار بی‌بضاعت برداریم، افزود: زکات یکی از مهم‌ترین فرامین دین مبین اسلام است که اگر مورد توجه تمامی آحاد مختلف قرار گیرد به برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کمک خواهد کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 28 شهریور 96، کد مطلب: 1523491 ، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین