پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان از ارائه ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ نفرساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

شعار سال: به‌ نقل از روابط‌عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، محمد جهانتیغی با اشاره به اینکه توان افزایی مهارتی افراد در تحقق اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاری در سکونتگاه‌های غیررسمی استان ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ نفر- ساعت آموزش مهارتی به ساکنان ارائه شد که این عدد معادل یک هزار و ۶۶۶ نفر- دوره آموزشی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع آموزش‌های ارائه شده یک هزار و ۵۳۸ نفر- دوره برای بانوان و یکصد و ۲۸ نفر دوره آن برای آقایان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: رشته های آموزش داده شده شامل دوزنده چادر و مقنعه، دوزنده کیف چرمی با دست، کاربر ورد، پارچه ساز تزئینی، خیاط لباس های سنتی، بافنده پوشاک دومیل، خامه‌دوز، بسته بند ادویه جات و چاشنی‌ها، اتوماسیون اداری، تعمیرکار کولر آبی، انجام سرویس و نگهداری خودرو، نصب و سیم‌کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان است.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: با افزایش جمعیت و نبود فرصت برابر استفاده از منابع و امکانات زندگی، بیکاری و فقر، ترویج مادی گرایی و تبلیغ زندگی شهرنشینی، خشکسالی و غیره روزبه‌روز بر جمعیت مهاجران از روستا به شهر افزوده شده و پدیده‌ای به نام حاشیه‌نشینی شکل گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان اظهارداشت: حل معضلات حاشیه‌نشینی با توان‌افزایی ساکنان این مناطق در فراگیری مهارت‌های شغلی امکانپذیر است چراکه با مهارت‌آموزی توان احراز شغل و درآمدزایی کسب می‌کنند و این مهم زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت زندگی آنها است.

وی با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغالزایی جوانان فاقد مهارت، عنوان کرد: همفکری، تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی، توانمندسازی اقشار جامعه به ویژه قشر محروم در اشتغال‌زایی به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تنها راه حل معضلات حاشیه‌نشینی و بیکاری است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 16 مهر 96، کد مطلب: 4107790: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین