پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به‌طور میانگین ۴۱ درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند و در این بین چابهار با ۵۰ درصد، بیشترین آمار حاشیه‌نشینی را به خود اختصاص داده است.

شعارسال: مسعود مالکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان صبح امروز در مجمع توانمندسازی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی که در زاهدان برگزار شد، گفت: به‌طور میانگین ۴۱ درصد مردم سیستان و بلوچستان حاشیه‌نشین هستند و در این بین چابهار با ۵۰ درصد، بیشترین آمار حاشیه‌نشینی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به درصد حاشیه نشینی در سایر نقاط استان، بیان کرد: همچنین در زابل ۴۵ درصد، کنارک ۴۵ درصد، زاهدان ۴۴ درصد و در ایرانشهر نیز ۲۳ درصد حاشیه‌نشینی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حاشیه نشینی آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به دنبال دارد، افزود: متأسفانه ساکنین حاشیه شهرها از مشکلات بسیاری از جمله عدم برخورداری از شغل پایدار و روی آوردن به مشاغل کاذب، بی‌سوادی، پایین بودن سطح بهداشت، عدم بهره‌مندی از آب سالم، اعتیاد، کمبود روشنایی و در نتیجه افزایش سرقت رنج می‌برند.

مالکی اظهار کرد: دلیل اصلی مهاجرت روستاییان به شهرها و گسترش حاشیه نشینی، بیکاری و نبود شغل در روستاها است که دلایل مختلفی دارد، اما می‌توان با اجرای طرح‌های توانمندسازی تا حد زیادی این مشکلات را رفع کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار: 25 دی 1396 ، کدخبر: 3682119 ، www.iqna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین