پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۳۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: در مرکز و جنوب استان حدود سه هزار روستا فاقد سیستم آب‌رسانی است که از این تعداد به حدود هزار روستا به صورت سقایی و با سرانه فقط 15 لیتر در روز آب‌رسانی می شود.
شعار سال: رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: در مرکز و جنوب استان حدود سه هزار روستا فاقد سیستم آب‌رسانی است که از این تعداد به حدود هزار روستا به صورت سقایی و با سرانه فقط 15 لیتر در روز آب‌رسانی می شود.

محمد نعیم امینی فرد افزود: با توجه به وضعیت پیش رو، روستاهای بلوچستان از نظر شیوع بیماری‌های روده‌ای به ویژه وبا که هر سال به دلیل دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم اتفاق می‌افتد، به شدت در معرض خطرهای بهداشتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتقال آب از دریای عمان تنها راهکار تامین آب استان است.

نماینده مردم ایرانشهر در ادامه افزود: تامین حقابه از افغانستان، مرمت هزاران رشته قنات در بلوچستان و انجام عملیات آبخیزداری در بلوچستان به دلیل وجود قابلیت‌های ناشی از باران‌های سیلابی شدید باید در دستور کار قرار گیرد.

امینی فرد تصریح کرد: دولت باید اقدام‌های فوری و مقطعی را برای تامین خسارت هزاران هکتار کشت که در سیستان در معرض نابودی است، انجام دهد.

به گفته وی، باتوجه به خشکسالی بی سابقه سال گذشته در استان صدها هزار هکتار کشت نشد و در زمین‌هایی هم که کشاورزی انجام شد، امکان بهره برداری وجود ندارد که باید برای جبران خسارت‌ها تدابیری اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: می‌طلبد منابع آب آشامیدنی مردم از منابع پایدار تامین و منابع داخلی تقویت شود. همچنین لایه روبی انهار و قنوات مزیت‌های نسبی خوبی دارد و مهار آب‌های مرزی و تلاش برای تامین حق آبه ایران راه دیگری است که می‌تواند موثر واقع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97022211605 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین