پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۹۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: از میان 5594 روستای دارای سکنه این استان، 2826 روستا با جمعیت بیش از یک میلیون و 115 نفر دارای تاسیسات آب آشامیدنی و 2768 روستای دیگر فاقد تاسیسات آبرسانی هستند.

شعار سال: ‌حسن عابدی اظهار کرد: شاخص برخورداری جامعه روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 61.8 درصد است که با شاخص بیش‌ از 74 درصدی کشوری اختلاف زیادی دارد‌.

وی افزود: علی رغم اینکه 51 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند و تاکنون باید خدمات رسانی بیشتری به این بخش از جامعه صورت می پذیرفت ولی متاسفانه این استان جزء استان های دارای کمترین شاخص‌های روستایی خصوصا شاخص دسترسی به شبکه آب آشامیدنی در میان 31 استان کشور است.

عابدی با بیان اینکه تقریبا اکثر روستاهای فاقد شبکه آب آشامیدنی در مرکز و جنوب استان قرار دارند، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان موفق شده از بین روستاهای فاقد شبکه، به هزار و 257 روستا با جمعیتی بیش از 251 هزار نفر بوسیله سقایی و با استفاده از تانکر آبرسانی کند؛ از طرفی به‌خاطر تداوم خشکسالی‌ها حدود 500 روستای دارای تاسیسات آب آشامیدنی منابع آبی خود را از دست داده‌اند و در صف متقاضیان آبرسانی سیار قرار گرفتند‌.

وی با بیان اینکه سهمیه هر روستایی در آبرسانی سیار 15 لیتر در شبانه روز است؛ تاکید کرد: ما در آبرسانی سیار با دو مشکل عمده مواجه هستیم، اول روستاهایی هستند که شبکه آبرسانی ندارند و آبرسانی سقایی هم نمی‌شوند و در انتظارند و ‌موضوع دوم بدهی های انباشته شرکت در این بخش است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان ادامه داد: 122 دستگاه تانکر آبرسانی سیار به 1257 روستای فاقد منبع آب آشامیدنی آبرسانی می‌کنند که 54 دستگاه دولتی و 68 دستگاه دیگر خصوصی هستند‌.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت مقامات استانی و کشوری خوشبختانه اعتبارات خوبی به بخش آبرسانی سیار استان اختصاص یافته، بگونه ای که موجب ارتقاء سطح خدمات‌رسانی و تسویه بخشی از بدیهی ها شده و در حال حاضر ماهانه 142 هزار مترمکعب آب از طریق ناوگان آبرسانی سیار میان روستائیان استان توزیع می گردد که این شرکت برای تولید و توزیع هر مترمکعب آب به روش مذکور حدود 10 هزار تومان هزینه می کند.س

ایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4 بهمن 97، کد مطلب: 97110402054:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
اب سالم ندارن گاز ندارن وضع هوا در شرایط اضطرار است پس چرا هنوز نفس میکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین