پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۴
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان از استقرار ۱۹۵۰ تانکر هلال احمر از امروز در ۴۶۱ روستای سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: وزارت نیرو ۲۲۱ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را به آبرسانی روستاهای سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

شعارسال: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان از استقرار ۱۹۵۰ تانکر هلال احمر از امروز در ۴۶۱ روستای سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: وزارت نیرو ۲۲۱ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی را به آبرسانی روستاهای سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.

 عبدالاحد ریگی در نشست خبری که عصر چهارشنبه برگزار شد، با بیان این‌که وضعیت بارندگی در استان سیستان و بلوچستان در ۱۹ سال اخیر سال به سال بدتر می‌شد، گفت: بارندگی‌های ابتدای سال باعث شد میانگین بارندگی در این استان در سال آبی ۹۶-۹۷ به ۹۵-۹۷ میلیمتر برسد.

وی از خشک شدن ۳۵۴ چاه در حوزه روستایی استان سیستان و بلوچستان در ۱۰ سال گذشته خبر داد و افزود: زمانی که این چاه‌ها خشک شدند یا چاه جدید جایگزین آن‌ها کردیم یا فرآیند آبرسانی با تانکر را آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که بطور کلی ۶۱۷ حلقه چاه در سطح این استان قرار دارد، عنوان کرد: ۱۵۸ حلقه چاه را در سال قبل کف شکنی کردیم تا عمق چاه افزایش یابد. اگر به سنگ کف برسیم دیگر افزایش عمق چاه امکانپذیر نیست.

حفر ۱۲۰ حلقه چاه جدید

ریگی در ادامه از حفر ۱۲۰ حلقه چاه در سال 1397 در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: علاوه بر ۶۱۷ حلقه چاه مذکور ۱۲۰ حلقه چاه دیگر حفاری کردیم تا بتوانیم قسمتی از معضلات سال ۹۸ را حل کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه سرانه تولید و مصرف در استان سیستان و بلوچستان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است، گفت: طراحی تاسیسات بر مبنای تولید ۱۴۰ لیتر به ازای هر نفر است. در حالی که در حال حاضر میانگین تولید ۷۲ لیتر به ازای هر نفر است و دلیل این موضوع پایدار نبودن تاسیسات، فقر منابع آبی و خشکسالی ۱۹ ساله در استان سیستان و بلوچستان است.

وضعیت سیستان و بلوچستان از خشک به فراخشک رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به خشکسالی در این استان اظهار کرد: وضعیت استان سیستان و بلوچستان از خشک به فراخشک رسیده است. در حال حاضر ۱۲۶۱ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود که جمعیت تحت پوشش آن ۲۵۱ هزار نفر است.

مشارکت هلال احمر برای تامین آب ۴۶۱ روستا

ریگی با اشاره به طرح نذر آب که سال گذشته با همکاری هلال احمر اجرا شد عنوان کرد: تحت طرح مذکور سال گذشته آب مورد نیاز ۵۰۲ روستا توسط تانکر با احجام ۱۰۰۰ تا ۷۰۰۰ لیتر تامین شد که این روستاها روستاهایی بودند که شرایط بحرانی داشتند.

وی ادامه داد: این طرح امسال هم برای ۴۶۱ روستا از امروز دهم مرداد ماه اجرا می‌شود. در واقع ۱۹۵۰ مخزن ذخیره به مرور زمان به روستاهایی که در اولویت هستند می‌رود. این روستاها روستاهایی هستند که خودشان امکان ذخیره آب ندارند و این تانکرها به عنوان مخزن ذخیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اجرای ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی برای ۲۰۲۵ روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در ادامه از اجرای ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی برای ۲۰۲۵ روستا در سراسر استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این ۱۸ مجتمع باید ۷۳۵۰ کیلومتر لوله گذاری می‌شد که تا کنون ۲۸۰۰ کیلومتر آن انجام شده است.

ریگی با بیان اینکه بخش اعظم مطالعات ۱۸ مجتمع مذکور در چهار سال اخیر صورت گرفته است، گفـت: اجرای ۱۵ پروژه آغاز شده و ۳ پروژه نیز امسال ردیف اجرایی گرفته است. تاکنون برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و برآورد می‌شود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز باشد.

به گفته وی به طور میانگین ۱۸ مجتمع آبرسانی مذکور ۳۵ تا ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و شاخص بهره‌مندی تاسیسات آب استان در بخش روستایی را ۱۸ تا ۲۱ درصد ارتقاء خواهد داد و به ۸۴ درصد خواهد رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که ۱۷ مجتمع در مرکز و جنوب استان واقع شده است، گفت: یک مجتمع در سیستان قرار دارد. یک مجتمع نیز در شمال استان واقع شده که ۹۴۵ روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

قیمت تمام شده تولید آب روستایی با آب شیرین کن ۷۵۰۰ تومان

ریگی در ادامه در مورد استفاده از آب شیرین کن‌ها برای تامین آب روستایی گفت: سعی می‌شود از دستگاه‌های آب شیرین کن‌ها در شهر بیشتر از روستا استفاده شود. زیرساخت‌های اولیه این موضوع باید فراهم شود و فقط روستاهایی که تاسیسات لازم را داشته باشند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

به گفته وی قیمت تمام شده تامین آب روستا از طریق آب شیرین کن‌ها ۷۵۰۰ تومان بدون در نظر گرفتن هزینه انتقال است که البته رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان این‌که در سال ۹۸، ۱۵۰ میلیون یورو برای آبرسانی روستایی از طریق صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، گفت: وزارت نیرو از این مقدار ۲۲۱ میلیارد تومان را به آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اختصاص داده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 ، کدخبر:98051005060  www.isna.ir ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
0
0
زمانی که این چاه‌ها خشک شدند یا چاه جدید جایگزین آن‌ها کردیم یا فرآیند آبرسانی با تانکر را آغاز کردیم
ولی همچنان پیشرفتی نداشتیم آبرسانی با تانکر معضل و جوک بزرگیه محسوب میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین