پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
‌معاون برنامه ریزی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال با تلاش‌های دولت 1500 روستا و جمعیتی افزون بر یک میلیون و200 هزار نفر از نعمت آب شرب در کشور بهره‌مند میشوند.

شعارسال: ‌معاون برنامه ریزی و توسعه آب و فاضلاب کشور گفت: تا پایان امسال با تلاش‌های دولت 1500 روستا و جمعیتی افزون بر یک میلیون و200 هزار نفر از نعمت آب شرب در کشور بهره‌مند میشوند.

‌علی اصغر قانع در مراسم کلنگ زنی فازهای دو و سه پروژه مجتمع بزرگ آبرسانی دشت آبخوان بخش مرکزی خاش، افزود: امسال هفت هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه کشور برای حل مشکلات حوضه آب کشور اختصاص یافته است‌.

وی اظهار کرد: امسال برای رفع مشکلات آبرسانی سیستان و بلوچستان نیز در دو حوزه اعتباری دولتی و مشارکت بخش خصوصی در مجموع 330 میلیارد تومان هزینه می‌شود که امیداوریم بتوانیم با اتمام پروژه‌ها شاخص‌های بهره‌مندی مردم از نعمت آب را بالا ببریم‌.

مدیر‌عامل شرکت آب فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: وسعت بالای استان 5500 روستا داریم که 2500 روستا دارای شبکه آبرسانی هستند‌.

ریگی افزود: 1300 روستا با توجه به پراکندگی با تانکر انجام می‌شود و شاخص بهره مندی 67 درصد است‌.

وی اظهار کرد: 48 درصد منابع آبی خاش با شرایط دشوار مواجه شده‌اند‌.

ریگی ادامه داد: در استان کار اجرای 12 مجتمع بزرگ آبرسانی شروع شده و با حمایت‌های ویژه رهبری و حمایت‌های دولت کارهای ارزشمندی شروع شده اما نیاز به کار است.

وی بیان کرد: افزون بر 1015 روستا با اجرای 12 مجتمع آبرسانی می‌شوند و انتظار داریم شاخص‌های بهره‌مندی مردم را بالا ببریم‌.

ریگی تصریح کرد: پروژه دشت ابخوان در سه فاز با هدف پوشش آب 48 روستا انجام می‌شود که در فاز نخست آن 12 روستا از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند و فاز‌های دوم و سوم آن با اعتبار 140 میلیارد ریالی امروز کلنگ زنی شد و این پروژه دارای 76 کیلومتر طول شبکه آبرسانی است .

وی پروژه چاه احمد که 33 روستای خاش را زیر پوشش می‌برد را از دیگر پروژه‌‌های شاخص شهرستان خاش عنوان کرد‌.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020200720، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین