پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
‌معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: چاه‌های غیرمجاز بحرانی جدی در بی آبی سیستان و بلوچستان بوده که مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی ایجاد کرده است.

شعارسال: ‌معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: چاه‌های غیرمجاز بحرانی جدی در بی آبی سیستان و بلوچستان بوده که مشکلات زیادی را در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی ایجاد کرده است.

‌عباس سارانی در جلسه شورای صیانت از آب استان افزود: چهار هزار و 300 حلقه چاه غیرمجاز در سیستان وبلوچستان وجود دارد.

وی با بیان این مطلب گفت: مصرف آب مربوط به برداشت‌های غیرمجازاراضی منابع طبیعی بسیار بالاست.

سارانی افزود: 75 حلقه چاه غیرمجاز در استان هم در سه ماهه اخیر مسدود شده است.

وی همچنین نقش رسانه استانی و رسانه‌های نوشتاری استان را در فرهنگ سازی و استفاده بهینه از آب را مهم برشمرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان در ادامه گفت: آب آشامیدنی در سراسر کشور با مشکل رو به رو شده و تنها راه پایداری آن مدیریت و سیستم یکپارچه برای بهینه مصرف کردن است.

سارانی تاکید کرد: باید تنوع منابع آب و نحوه مصرف آنها را شناسایی کنیم وهمچنین تهدید منابع آبی را بشناسیم، مثل شبکه‌های فرسوده که آب گران تولید می‌شود و ارزان از دست می‌رود.

وی با تاکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب، اظهار کرد: به دلیل برداشت‌های غیرمجاز، بیشتر مناطق در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند و با جدیت برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: حفاظت از آب یک وظیفه ملی است، چراکه وضعیت آب بحرانی است، خشکسالی‌‌ها ادامه دارد و بارندگی‌ها وضعیت نرمالی را نخواهد داشت، مردم نیز باید متوجه باشند، از حفر چاه‌های غیرمجاز خودداری کنند.

سارانی اظهار کرد: بیش از ‌هزار و 300 روستا در استان آبرسانی سیار می‌شود، چون بارندگی نداشتیم، چاه‌ها نیز کنار رودخانه‌ها بوده و سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت پایین رفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1396، کدخبر: 96120904388، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
بهتره روی طرح هایی مانند انتقال آب از دریا به سمت مناطق خشک این استان کار بشه ، تنهاراه مبارزه با خشکسالی این استان میتونه همین باشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین