پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
طی نشستی که با حضور افشانی معاون هماهنگی امور عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان سیستان و بلوچستان در محل استانداری برگزار شد موضوع حمایت از شهرداریها و توجه به مسائل مالی و حل مشکلات آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعار سال: طی نشستی که با حضور افشانی معاون هماهنگی امور عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و شهرداران و روسای شوراهای اسلامی استان سیستان و بلوچستان در محل استانداری برگزار شد موضوع حمایت از شهرداریها و توجه به مسائل مالی و حل مشکلات آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منطقه سیستان و بلوچستان، در این نشست شهردار زاهدان ضمن بیان برخی از مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری گفت: شهروندان زاهدان که یک چهارم کل جمعیت استان را تشکیل می‌دهند متاسفانه از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارند و نبود زیرساختهای اقتصادی از قبیل شهرکهای صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی، وضعیت مالی شهروندان را نابسامان کرده است.

پربار موضوع قرار گرفتن زاهدان در زمره‌ی کلان‌ شهرها و نبود امکاناتی در حد یک کلان‌شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: زاهدان با وجود وضعیت بد درآمدی که دارد در ردیف کلان‌شهرها قرار گرفته است اما سرانه‌ درآمدی آن قابل مقایسه با سایر کلان‌شهرها نیست و این امر وضعیت بحرانی را برای ما در پی داشته است که در این راستا خارج کردن زاهدان از ردیف کلانشهرها و قرار دادن آن در زمره شهرهای کم جمعیت به عنوان یک پیشنهاد می‌تواند مطرح شود.

وی توجه خاص دولت به موضوع درآمدی شهرداری‌های استان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: وضعیت حال حاضر شهرداری زاهدان به لحاظ اقتصادی و درآمدی مشابه دهه‌ی50 است و همان طوری که در آن دوره برای بهبود شرایط نابسامان درآمدی، اراضی خالصه شهر را در اختیار شهرداری قرار دادند تا عواید حاصل از این اراضی صرف توسعه و آبادانی شهر شود اکنون نیز ما با توجه به شاخصهایی که داریم به صورت برجسته و با نگاهی مثبت نیازمند یک لایحه و یا مصوبه از سوی هیئت دولت هستیم تا از این وضعیت خاص خارج شویم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات عرصه‌ی حمل و نقل شهری گفت: در حال حاضر شهر زاهدان بایستی700 دستگاه اتوبوس داشته باشد در حالی که از 200 دستگاهی که داشتیم هم اکنون با 93 دستگاه فرسوده در این عرصه فعال هستیم که اگر به همین شکل ادامه یابد و ناوگان ما نوسازی نشود در آینده نزدیک به سمت تعطیلی سازمان اتوبوسرانی پیش خواهیم رفت.

شهردار زاهدان تصریح کرد: کمکهای دولت به شهرداریهای استان تقریباً به صفر رسیده و حتی سهم ما در تنظیم موافقتنامه‌ها فقط 5درصد است و تا زمانی که این درصدها به این شکل پایین باشد مشکلات ما همچنان پابرجا خواهند ماند.

موضوع حاشیه شهر از دیگر مسائلی بود که پربار به آن پرداخت و گفت: زاهدان در سطح کشور مقام دوم را در بحث حاشیه نشینی دارد و این در حالیست که وضعیت حاشیه نشینی برخی از شهرها مانند مشهد از وضعیت متن شهر زاهدان بهتر است.

وی افزود: سکونت جمعیت 50 درصدی در حاشیه باعث شده تا موضوع حاشیه نشینی بیشتر از متن شهر جلوه و نمود داشته باشد لذا مسائل و مشکلات متعدد حاشیه نشینی به اندازه‌ای است که حل آنها را از توان و ظرفیت شهرداری خارج ساخته است که برای برون رفت از این معضل نیاز به همت و اراده ملی داریم.

وی در پایان به موضوع تخصیص یارانه بلیت حمل و نقل شهری اشاره کرد و تخصیص این امر را مورد توجه و تاکید قرار داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 28آذر 96، کدمطلب:969-7784-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین