پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
معاون توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه موضوع به‌کارگیری غیرقانونی نیرو در استانداری به معاونت امنیتی ارجاع شده، گفت: رسانه‌ها در انتشار مصاحبه من در رابطه با برگزاری آزمون استخدام شیطنت کردند.

شعار سال: سکینه اشرفی در ارتباط با اخباری که پیش از این مبنی بر استخدام غیرقانونی در استانداری سیستان و بلوچستان در رسانه‌ها منتشر شده و استاندار نیز دستور پیگیری آن را داده بود، اظهار داشت: اواخر دولت دهم استخدام‌های مختلفی به صورت بدون ضابطه در دستگاه‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان انجام شد که استانداری هم از این ماجرا مستثنی نبوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استاندار در مدت حضور خود در سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان اجازه نداده حتی یک استخدام غیرقانونی بدون اینکه در رقابتی مشخص و یا اعلامی عمومی حضور داشته باشد، به استانداری ورود پیدا کند.

وی بیان کرد: تعدادی از افراد که از حوزه اعتبارات استانداری خارج بوده‌اند و توسط اداره‌کل اتباع جهت بکارگیری در اردوگاه‌های خاص جذب شدند، در استانداری ورود داشتند که البته استاندار از همان ابتدا خیلی رضایت به ورود این افراد به استانداری نداشتند و از نخستین روزهای حضور من در استان در حدود هفت ماه قبل به من تاکید کردند این موضوع را بررسی کنم که منشأ ورود افراد مختلفی که ورود پیدا کرده‌اند به چه صورت است و کجا مشغول به کار هستند.

اشرفی اضافه کرد: با توجه به اینکه این موضوع در حوزه توسعه منابع استانداری نبود من در این زمینه تنها به عنوان یک مشاور ورود پیدا کردم و در پی بررسی‌هایی که انجام شد نحوه ورود این افراد مشخص شد. استاندار تاکید کردند پس از شناسایی نحوه ورود این افراد به سیستم، در صورتی که این جذب غیرقانونی بوده با آن به طور خاص برخورد شود و اگر هم جذبی به طور خاص در استان انجام شده پیشنهادات خودمان را جهت حل آن به استاندار ارائه کنیم تا مسأله حل شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان داد 80 درصد نیروهایی که خبرساز شدند در اردوگاه‌های مختلف اداره اتباع مشغول به کار هستند و مشکل بر سر 20 درصدی است که در استانداری و فرمانداری مشغول به کار بودند؛ آن 20 درصد هم افرادی بودند که پیش از این جذب، قراردادهایی با سازمان همیاری‌های شهرداری داشتند و افراد صفر کیلومتری نبودند و می‌توان گفت تقریباً قرارداد آن ها تغییر ماهیت پیدا کرده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کل می‌توان گفت افرادی که در سال 95 به صورت خاص جذب سیستم شدند کمتر از 10 نفر بوده است.

اشرفی گفت: با توجه به اینکه قراردادهای اداره اتباع زیرمجموعه حوزه توسعه منابع استانداری نیست و توسط مدیرکل اتباع استان منعقد می‌شود و تامین اعتبار آن هم از طریق اعتبارات استانداری نیست، حدود 2 هفته قبل جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد تا مواردی که در زمینه این بکارگیری نیرو جمع‌آوری شده بود بررسی شود چرا که قراردادهای این افراد برای سال 96 تقریباً تمدید نشده بود.

وی ادامه داد: در این جلسه مواردی مطرح شد به طور مثال اینکه این افرادی که تعداد آن ها کمتر از 10 نفر است یا لغو قرارداد شوند و یا اینکه در اردوگاه‌ها بکارگیری شوند و از این به بعد قرار است معاونت امنیتی استانداری به عنوان معاونتی که اداره‌کل اتباع زیرمجموعه آن فعالیت دارد، پیگیری و اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه داشته باشد. ما تمام این موارد را به استاندار منتقل کردیم و به توافقات و مصوباتی در این زمینه رسیده‌ایم و ماموریت من در این زمینه به اتمام رسیده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به شیطنت رسانه‌ها در انتشار مصاحبه وی در رابطه با جذب غیرقانونی در استانداری، گفت: در مصاحبه‌ای که از من منتشر شد نمی‌دانم بحث "برگزاری آزمون" را از کجا آوردند چون من شاید دو دقیقه هم با مصاحبه کننده صحبت نکردم ولی مطالب زیادی از این گفت‌وگوی کوتاه منتشر شد.

اشرفی اضافه کرد: در این مصاحبه بحثی از آزمون مطرح نشد و تنها به تاکید استاندار اشاره کردم که ایشان از من خواسته بودند اگر قرار است فردی جذب سیستم استانداری شود باید به صورت رانتی و قومی و قبیله‌ای نباشند و این فرصت به صورت یکسان برای همه افرادی که توانمند هستند فراهم شود و برای جذب فراخوان عمومی منتشر شود.

وی ادامه داد: بحث استخدام مطرح نیست چون این جذب قراردای یک ساله است که معلوم نیست سال آینده هم وجود داشته باشد و البته در همین زمینه هم ما تاکید داریم بهترین‌ها انتخاب شوند ولی آزمون استخدام ممکن نیست چون قانونی نداریم که تاکید کند برای انتخاب نیروهای قراردادی باید آزمون استخدام برگزار شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر ما همین امروز هم بخواهیم یک نیروی قراردادی را جذب کنیم، رزومه‌ای از افراد دریافت می‌شود و در ادامه با افراد مصاحبه می‌شود تا فرد مناسبی بکارگیری شود چرا که در سیستم استانداری تاکید داریم که باید بهترین افراد انتخاب شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 8 آبان 96، کد مطلب: 1559457، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین