پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند راهبردی مهارت استان به عنوان پایلوت در کشور و در سیستان و بلوچستان تهیه شده که نیاز است با اعمال کارشناسی، نواقص آن جهت اجرا برطرف شود.

شعار سال: علی‌اوسط هاشمی شب گذشته در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان که با موضوع بررسی سند راهبردی مهارت استان در استانداری برگزار شد، جذب سرمایه‌گذاران و تکریم کارآفرینان را ضرورت ملی خواند و اظهار داشت: نیاز است در استان نگاه جدیدی به نقش کارآفرینی داشته باشیم و با تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده بستر جذب سرمایه‌گذاران را فراهم نماییم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سند راهبردی مهارت استان به عنوان پایلوت در کشور و در سیستان و بلوچستان تهیه شده که نیاز است با اعمال کارشناسی، نواقص آن جهت اجرا برطرف شود.

وی با تاکید به اینکه دستگاه‌هایی با رویکرد آموزشی باید دارای سند مهارتی و راهبردی در حوزه اشتغال باشند، تصریح کرد: یک نسخه واحد در کل کشور نمی‌تواند مهارت و اشتغال را پاسخگو باشد.

هاشمی پایه و اساس تحول در وضع موجود را آموزش نیروی انسانی و تغییر نگرش عنوان کرد و افزود: باید جامعه شناختی درست از رفتارها، خواسته‌ها و مطالبات برای ایجاد علاقه در کارجویان نسبت به کسب مهارت صورت بگیرد. جذب نیروی کار ماهر با رویکرد بهره وری و استفاده بهینه از منابع، دو عنصر اساسی است که بدون مهارت آموزی ممکن نیست و احساس نیاز در کار آفرینان در این بخش جدی است.

استاندار سیستان و بلوچستانخروجی طرح ایران مهارت را تربیت کارآفرین و نیروی کارگر ماهر دانست و گفت: فرهنگ اشتغال دولتی در کشور ما به دلیل وابستگی به سازمان‌ها و نهادهای دولتی ضعیف است.

استاندار خواستار تهیه پیوست آموزش و پرورش سند راهبردی مهارت استان شد و تصریح کرد: سنجش، پایش و نظارت بر این سند مهم ضرورت دارد و وظایف هر دستگاه نیز مشخص شود. باید در کنار سند آمایش سرزمین استان، سند راهبردی مهارت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سهم روستائیان در آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای به صورت جدی دیده شود، اضافه کرد: با توجه به برخورداری استان از 4 پایانه بین‌المللی و بازارچه‌های متعدد، ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان ساکن در جوار این پایانه‌ها و بازارچه‌ها ضروری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کدمطلب:1562317، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین