پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روند رو به رشد سفر زائرین پاکستانی به عتبات عالیات باید با هدف‌گذاری مشخص موجبات استمرار ورود زائران خارجی و توریسم زیارتی را فراهم کنیم.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر جمشیدنژاد در جلسه هماهنگی و بررسی مشکلات زائرین پاکستانی، اظها داشت: با توجه به روند رو به رشد سفر زائرین پاکستانی به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم باید با هدف‌گذاری مشخص موجبات استمرار ورود زائران خارجی و توریسم زیارتی را فراهم نماییم که این موضوع ضرورت هماهنگی بیشتر و مشارکت دستگاه‌‌های خدمات‌رسان را می‌طلبد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نقاط مرزی متناسب با فرصت‌هایی که برای آنها فراهم می‌شود می‌توانند رشد کنند، بنابراین باید یک موقعیت و امتیاز اقتصادی، زیارتی و توریستی برای مرزهای استان تعریف کنیم و این منطقه به کانون تردد و منافع مردم تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر جهانگردی در جهان بیشترین اشتغال را ایجاد می‌کند و از این موضوع باید در مرزهای منطقه برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم بهره بجوییم.

جمشیدنژادبا بیان اینکه خدمات فرهنگی در مواجهه با زائرین باید مورد توجه قرار گیرد و روند خدمات‌رسانی باید به نحوی باشد که عملکرد مثبتی حاصل شود، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استفاده از هیئت‌های مذهبی را باید مورد توجه قرار دهند و از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده گردد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری افزود: با توجه به اینکه سازمانی تحت عنوان سازمان حج و زیارت در پاکستان وجود ندارد و دولت پاکستان ماموریتی برای اعزام زائران به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم ندارد دستگاه‌های زیرمجموعه‌ای باید بر وجهه گردشگری این موضوع توجه کنند و لفظ گردشگری را که برای طرف پاکستانی موثر است و مقاومت ایجاد نمی‌کند مورد توجه قرار دهند.

وی بر استفاده از افراد مسلط به زبان اردو و انگلیسی در حوزه خدمات‌رسانی تاکید کرد و افزود: کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند باید به زبان‌آموزی ترغیب و توجیه شوند و به همین منظور سازمان حمل و نقل این موضوع را به عنوان یک مزیت برای شرکت‌های خدمات‌رسان باید برنامه‌ریزی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید فرصت‌ها را مزیت‌سازی کنیم، افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی و حمل و نقل دریایی در انتقال زائرین فرصتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مشکلات زائران در دو طرف مرز حل شده اما کماکان نیازمند افزایش تسهیلات متناسب با جمعیت زائرین هستیم که از جمله آن راه‌اندازی زائرسراست که مقدمات ایجاد آن توسط آستان قدس رضوی در محل مرز انجام شده و نیازمند پیگیری است.

جمشیدنژاد تأکید کرد: سازمان پایانه‌ها نظارت لازم برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در حمل و نقل زائرین داشته باشد و برای ایام پیش رو نماینده ویژه در مرز مستقر کند. پیش بینی می‌شود امسال همزمان با ایام اربعین حسینی حدود 35 هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به عتبات عالیات سفر کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 2 آبان 96، کد مطلب: 1554552:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین