پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با یادآوری حضور ۲ میلیون اتباع غیرمجاز در کشور، از تعلل وزارت کشور در ساماندهی اتباع بیگانه انتقاد کرد.

شعار سال محمد مهدی زاهدی با انتقاد از حضور 2 میلیون اتباع غیرمجاز در کشور با بیان اینکه حدود سه سال است از وزیر کشور درخواست کردیم نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند اما تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده است، گفت: در جلسه رای اعتماد وزرا در جلسه خصوصی که با وزیر کشور داشتیم باز هم موضوع ساماندهی را مطرح کردم و ایشان قول دادند که این موضوع را به عنوان اولویت اصلی دنبال کند.

استان کرمان به طور مداوم درگیر آسیب های ناشی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه استان کرمان به طور مداوم درگیر آسیب های ناشی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز است، افزود: متاسفانه به طور روزانه یک تصادف در کرمان به دلیل قاچاق اتباع بیگانه رخ می دهد.

اتباع بیگانه غیرمجاز مشاغل کشور را اشغال کرده اند

وی با انتقاد از اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز مشاغل کشور را اشغال کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه برخی باغداران پسته از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور سلامت مردم را تهدید می کند، ادامه داد: متاسفانه از سوی این افراد جرائمی مانند تجاوز به عنف، سرقت، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر، صورت می گیرد انتظار می رود از وزارت کشور به عنوان متولی و وزیر کشور به عنوان رییس شورای امنیت و جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی در این زمینه ورودی جدی داشته باشد.

زاهدی افزود: اگر وزارت کشور برای ساماندهی اتباع بیگانه با خلاء قانونی روبرو است بهتر است اعلام کند و در این رابطه لایحه به مجلس ارائه کند به طور حتم مجلس حمایت لازم را خواهد داشت زیرا آسیب های ناشی از تعلل در ساماندهی دامن گیر کشور می شود و حتی آثار امنیتی آن نیز در برخی موارد مشهود است.

انتقاد از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز توسط کارفرمایان متخلف

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز توسط کارفرمایان متخلف انتقاد کرد و گفت: متاسفانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رابطه خود را به خواب زده است این در حالی است که این دستگاه به سهولت می تواند کارفرمایان متخلف را شناسایی و با آنها برخورد کند.

وی یادآور شد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ادارات کل این دستگاه تقاضا داریم در این رابطه به صورت جدی و قاطع وارد شوند و معضل به کارگیری اتباع بیگانه را مدیریت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اتباع بیگانه باید شناسنامه دار شوند ، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز باید مرزها تقویت و از سویی دولت افغانستان و سازمان های بین المللی نیز همکاری موثری را با ما داشته باشند؛ با ساماندهی اتباع خارجی تخلفات از ناحیه آنها کاهش و رصد کردن آنها نیز آسان تر خواهد بود.

اتباع بیگانه غیرمجاز بخشی از مشاغل ساختمانی را اشغال کرده اند

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، با بیان اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز بخشی از مشاغل ساختمانی را اشغال کرده اند، گفت: متاسفانه این قشرعلاوه بر تحت تاثیر قرار دادن مشاغل ساختمانی در مشاغلی مانند مکانیک خودرو، صافکاری و حتی در معاملات پسته نیز حضور دارند.

وی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرداری تهران، گفت: اگر این اظهارت درست باشد باید با شهرداری و شهردار به صورت قاطعانه برخورد کرد.

حضور غیرقانونی اتباع خارجی هزینه های زیادی را به نظام سلامت و اقتصاد کشور وارد می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه حضور غیرقانونی اتباع خارجی هزینه های زیادی را به نظام سلامت و اقتصاد کشور وارد می کند، ادامه داد: متاسفانه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش سالانه هزینه های زیادی را برای تحصیل و بهداشت و درمان این افراد متحمل می شود.

تعلل وزارت کشور در ارائه لایحه ساماندهی اتباع بیگانه

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم، از تعلل وزارت کشور در ارائه لایحه ساماندهی اتباع بیگانه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه چندین سال است از وزارت کشور تقاضای ارسال این لایحه را به مجلس داریم اما تاکنون این امر مورد توجه واقع نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 10 مهر 96، کدمطلب:350401، www.icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین