پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۹۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
‌شهردار زاهدان گفت: برای حل مشکل سند زمین‌های این نوع واحدهای مسکونی، شهرداری آمادگی دارد در خصوص واگذاری عرصه و صدور سند منازل این مناطق تخفیف و تقسیط تسهیلاتی در نظر بگیرد.

شعارسال: ‌شهردار زاهدان گفت: برای حل مشکل سند زمین‌های این نوع واحدهای مسکونی، شهرداری آمادگی دارد در خصوص واگذاری عرصه و صدور سند منازل این مناطق تخفیف و تقسیط تسهیلاتی در نظر بگیرد.

‌پربار در جلسه ساماندهی بافت‌های فرسوده درخصوص بازسازی دیوارهای فرسوده و حادثه آفرین سطح شهر هم افزود: در صورت رعایت تعریض، شهرداری در مصالح ساختمانی مورد نیاز به مردم کمک می کند و صدور مجوز حصارکشی این بخش هم رایگان است.

همچنین رئیس شورای شهر زاهدان نیز با بیان اینکه حاشیه نشینی مشکلی همه گیر اما در هرنقطه با یکدیگر متفاوت است، اظهار کرد: حاشیه نشینی در گوشه و کنار شهر زاهدان در مناطقی از جمله شیرآباد و کریم آباد و حتی مسکن مهر وجود دارد‌.

شهنوازی با بیان اینکه برآوردها گویای آن است که 300 هزار نفر در حاشیه شهر زاهدان سکونت دارند، افزود: خشکسالی در شمال استان و مشکلات اقتصادی در روستای جنوب دلیل مهاجرت بی رویه به شهر زاهدان است که این افراد بعد از ورود به حاشیه این شهر با توجه به مشکلات عدیده مالی و اقتصادی، شروع به ساخت سازه‌های غیرایمن و استاندارد برای سکونت می‌کنند و فرهنگ جدیدی را نیز با خود به این مناطق می‌آورند که این موارد خطرساز هستند.

وی با اشاره به وجود مسکن‌‌های غیرمجاز و فاقد استاندارد در حاشیه شهر افزود: در محلات مختلف از جمله بلوار رسالت خانه‌هایی در روی کوه ایجاد شده که امکان حفر چاه در آنجا وجود ندارد که با برنامه ریزی به دنبال جانمایی مکانی مناسب برای جابه جایی این افراد هستیم‌.

رئیس شورای شهر زاهدان راه اصلی جلوگیری از مهاجرت مردم به کلان شهرها را توجه به اقتصاد روستاها عنوان کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی باید دست به دست هم دهند و مشکلات حاشیه نشینی را به صورت ریشه‌ای حل کنند‌.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 آذر 1396، کدخبر: 96092111280، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین