پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
در حالیکه در جای جای سیستان و بلوچستان بارش شدید باران، سیلاب و مسدود شدن محورها گزارش می‌شود، برگزاری یک همایش بین‌المللی در چابهار توجه مسؤولان کشوری و استانی را به خود جلب کرده است.
شعارسال: بر اساس گزارش و اخطاریه‌های پی‌درپی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر وقوع بارش باران، این روزها جای جای این استان بارش شدید باران گزارش می‌شود اما یک همایش بین‌المللی به جای مدیریت بحران، مسؤولان را به سمت چابهار کشانده است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که بیشترین مشکلات سیستان و بلوچستان در حوزه راه‌ها است و امروز به بهانه همایش بین المللی در چابهار، وزیر راه و شهرسازی در منطقه حضور داشت اما جالب اینکه بی تفاوت از کنار سیل‌زدگان عبور کرد و خم به ابرو نیاورد!

آقای استاندار محترم مگر مسؤولان از مردم برای مردم نیستند؟ مگر نباید به مشکلات محرومان رسیدگی کنند؟ کاش می‌شد در حاشیه این همایش، قبل از رفتن وزیر راه و شهرسازی، دستشان را می‌کشیدید و او را به حاشیه شهر چابهار برده تا خود از نزدیک وجود بحران در مناطق حاشیه را لمس کند!

شما که خود به خوبی با حاشیه‌نشینی و مشکلات آن به ویژه در چابهار آشنا هستید، در کنار نشان دادن سواحل زیبای چابهار، چه خوب است که کمی آن سوتر که سقف خانه‌ها چکه می‌کند را هم به ایشان نشان می‌دادید تا زیرساخت‌های خسارت دیده را از نزدیک ببینند، شاید برای حل مشکلات این استان که در هنگام بارندگی جای جای آن سوژه می‌شود به دور از شعار کمر همت ببندند.

قطعا این سئوالات پیش می‌آید که چرا باید همیشه در هنگام بارندگی‌ها دچار بحران شویم، چرا با کمترین بارش باران باید قلب مردمی که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند، دردمند شود؟

چرا سیلابی شدن معابر در استان امری معمول و انسداد محورها طبیعی جلوه داده می‌شود؟ مهار آبهای سطحی بر عهده کیست؟

بدانید این روزها که باران رحمت الهی در حال جاری شدن است مردم ضمن خوشحالی، نذر و شکر به درگاه خداوند، از بی‌تدبیری مسؤولان گلایه‌ دارند.

شاید این ابر باریدن گرفت تا معرفت مسؤولان کشوری را در مقابل «زندگی غرق در سیلاب محرومان» بهتر ببینیم، اگر مقام معظم رهبری تاکید فراوان برای توجه به سواحل مکران دارند، قطعا یکی از نیت‌هایشان بهبود شرایط زندگی مردم منطقه و برطرف شدن مشکلات مختلف آنها است، امروز بیشتر شما مسؤولان از کلان تا خرد گردهم جمع بودید.. به راستی برای حل مشکل امروز این مردم گرفتار در سیلاب چه کردید؟؟ رفتید از نزدیک حال و روزشان را ببینید و دلجویی کنید؟

شاید فاصله کنارک تا چابهار با ماشین‌های آخرین سیستم تشریفات، کمتر از 30 دقیقه باشد، چه اشکال داشت وزیر محترم راه و شهرسازی به جای نشستن در همایش حداقل حالا که آمده و با وجود اطلاع از بارندگی و سیلاب، برای دقایقی به گوشه و کنار شهر بندری کنارک سری می‌کشید و از نزدیک ناظر وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان می‌بود و ضمن خداقوت به امدادگران مشکلاتشان را در مسیر خدمات‌دهی جویا می‌شد!

آقایان مسؤول کشوری و استانی، کمی آنطرف‌تر از دریای بکر چابهار و سواحل زیبای کنارک، بندر شهید بهشتی و منطقه آزاد، زندگی مردم در سیلاب ناشی از بی‌تدبیری غرق است!

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کدخبر: 13951104001786، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین