پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه بیش از چهار میلیون نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در یک سال گذشته در استان خبر داد.

شعار سال: محمد جهانتیغی ظهر امروز در در مراسم ششم مرداد، روز آموزش‌های مهارتی نخبگان مهارتی که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: در یک سال گذشته بیش از چهار میلیون نفر در بخش دولتی و 25 هزار نفر نیز با مراجعه به مراکز ثابت، پادگان‌ها، زندان‌ها و حاشیه شهر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان افزود: بیکاری در همه کشورها به عنوان یک معضل شناخته شده و این مهم توسط بخش خصوصی در نقاط مختلف دنیا رفع شده است؛ هم‌اکنون 190 آموزشگاه غیردولتی در استان فعال است که 75درصد مخاطبان آنها بانوان هستند و این آموزش‌ها در بخش خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی ارایه شده است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما این است که در استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌های محدود در بخش دولتی، از بخش خصوصی در جهت افزایش کیفیت و کارایی و نیز کارآمدتر کردن آموزش‌های مهارتی بیش از پیش حمایت کنیم.

مولوی عبدالله ریگی از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش دولت برطرف کردن موانع پیش روی اشتغال و وظیفه مردم ورود به بخش‌های تولیدکنندگی در راستای افزایش بهروری اشتغال است؛ چرا که سرمایه در دست دولت است و پتانسیل نیروی انسانی در دست مردم پس اشتغال پایدار در نتیجه تعامل این دو با هم اتفاق خواهد افتاد.

معاون منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: نیاز است هر ملت و هر منطقه‌ای خود سند راهبردی برنامه‌های مهارتی خود را با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات بومی و مردمی خود تدوین و اجرا کند و صاحبان منافع که مردم هستند باید از طریق نمایندگان خود در تدوین این سند مشارکت داشته باشند.

سکینه اشرفی ادامه داد: در همین راستا سند راهبردی مهارت‌آموزی در استان با محوریت صنعتی شدن استان با بکارگیری سرمایه انسانی در کنار سرمایه‌گذاری صنعتی در حال اجرایی شدن است پس نیاز است آموزش‌های مهارتی نیز بیش از پیش به سمت صنعتی شدن سوق یابد.

سارانی، نماینده صنفی کانون آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز معضل اشتغال را مهمترین مشکل پیش روی توسعه استان دانست و بر لزوم ورود بخش خصوصی برای کمک به اشتغالزایی در استان تاکید کرد.

علی کرد، نماینده مردم خاش در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بومی‌گرایی باید بیش از پیش مد نظر باشد. آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای باید در راستای بهره‌وری از ظرفیت‌های استان پهناور سیستان و بلوچستان شامل پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 5 مرداد 96، کد مطلب: 1475950:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین