پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر استاندار سیستان و بلوچستان قطعی شده، گفت: دانیال ملایی، محمود زمانی قمی و سیدمحسن صادقی ۳ گزینه وزارت کشور برای انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان هستند.
شعارسال: نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تغییر استاندار سیستان و بلوچستان قطعی شده، گفت: دانیال ملایی، محمود زمانی قمی و سیدمحسن صادقی ۳ گزینه وزارت کشور برای انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان هستند.

علی کرد با تاکید بر اینکه تغییر استاندار سیستان و بلوچستان قطعی شده، اظهار داشت: دانیال ملایی(محبی‌نیا)، محمود زمانی قمی و سیدمحسن صادقی 3 گزینه وزارت کشور برای انتصاب به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان هستند.

* نخبگان استان بر تغییر استاندار اجماع دارند

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز علما، معتمدین، دانشگاهیان، فرهیختگان و نمایندگان سیستان و بلوچستان همه بر تغییر نماینده دولت در استان تاکید دارد چرا که در 4 سال اخیر از پتانسل‌های فراوان این استان پهناور مانند رنگین کمان معادن، صدها پتانسیل گردشگری بی‌نظیر و مرزهای گسترده استفاده مناسبی صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: متاسفانه در پی عملکرد ضعیف دولت در سیستان و بلوچستان در زمینه اجرای پروژه‌های راه، آب روستایی، آب شهری، فضای آموزشی، اشتغال جوانان، کشاورزی، دامپروری، صنعت و معدن در 4 سال اخیر توفیق چندانی در استان حاصل نشده است.

کرد خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان فرد خاصی را مد نظر ندارند و اکثریت آنها با 3 گزینه مطرح شده موافق هستند بنابراین دست وزارت کشور در زمینه انتخاب از میان این افراد باز است.

* استاندار بعدی باید شکاف بین اقوام و مذاهب را از بین ببرد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: شاخص‌هایی برای حضور به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان مطرح است که از جانب مجمع نمایندگان به وزارت کشور انتقال داده شده، از جمله اینکه استاندار بعدی باید فردی باشد که شکاف بین اقوام و مذاهب را از بین ببرد، شناخت کامل بر موقعیت جغرافیایی و بافت اجتماعی استان داشته باشد، دارای برنامه مدون و عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد، فردی شجاع باشد تا بتواند بحران‌های مختلف موجود در استان را مدیریت کند و برای پتانسل‌های منحصر به فرد استان از جمله مرزهای آبی و خاکی گسترده برنامه ویژه عملیاتی داشته باشد و از شعار و اقدامات سیاسی پرهیز کند.

وی با تاکید بر اینکه استاندار بعدی سیستان و بلوچستان باید فردی باشد که تعامل با همه گروه‌های سیاسی را در دستور کار قرار دهد، افزود: مشکل بیکاری در سیستان و بلوچستان جدی است و استاندار بعدی باید امر اشتغال‌زایی را در اولویت قرار دهد.

کرد تصریح کرد: ظرفیت و استعدادهای فراوان و متعددی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که باید در 4 سال اخیر از آنها بهتر استفاده می‌شد؛ به طور مثال مرزهای گسترده در استان می‌توانند به بستر مناسبی برای اشتغال‌زایی باشند که متاسفانه در این زمینه نارضایتی عمومی مردم استان را شاهد هستیم و این امر مطالبه جدی مردم و نمایندگان آنها از نماینده دولت در استان است.

* بیشتر پروژه‌های ملی به علت کم‌کاری استانداری تعطیل است

نماینده مردم خاش در مجلس اظهار داشت: متاسفانه در پی کم‌کاری استانداری سیستان و بلوچستان تخصیص اعتبارات استان در شاخص‌های مختلف 17 درصد بوده که این آمار در دیگر استان‌ها زیر 40 درصد نبوده و نمایندگان به عنوان پرسشگرانی که از جانب مردم انتخاب شده‌اند امروز سوال دارند چرا این کم‌کاری صورت گرفته و دولت باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اکثریت پروژه‌های ملی حوزه انتخابیه بنده به علت عدم نظارت و پیگیری استانداری در زمینه تخصیص اعتبارات در سال‌های 94 و 95 در حال حاضر تعطیل است و روند اجرای پروژه‌های استانی نیز قابل قبول نیست.

کرد ادامه داد: جاده ترانزیتی اسکل‌آباد- گهرکوه- بزمان، سد تغذیه‌ای گهرکوه، پروژه انتقال آب شهر خاش از کارواندر، پروژه انتقال گاز به خاش با وجود اتمام 80 کیلومتر از شبکه گازرسانی داخل شهر نمونه‌هایی از پروژه‌های ملی حوزه انتخابیه من محسوب می‌شوند که به طور کامل تعطیل هستند.

نماینده مردم خاش در مجلس افزود: پروژه راه حصاروئیه به نصرت آباد، پروژه تل سیاه به چاه رحمان، راه کورین به سمسور، راه پلیس راه خاش به چاه سالار، راه دشت آبخوان، راه ایرندگان به مهرستان، راه روتک به منطقه مرزی خاش، راه کوته به سنگان، راه تمین به روتک، راه میرجاوه به ریگ ملک، راه خارستان به جون آباد، پروژه آبرسانی دست سمسور به کورین، آبرسانی گوهرکوه، آبرسانی چاه سالار، آبرسانی ده رئیس مرکز بخش ایرندگان، آبرسانی چاه کمال، آبرسانی به لادیز تنها بخشی از پروژه‌های استانی هستند به طور کامل در تعطیلی به سر می‌برند.

وی بیان کرد: حوزه انتخابیه من در زمینه فضاهای آموزشی استاندارد نیز وضعیت مناسبی ندارد و پروژه‌های احداث فضاهای آموزشی منطقه اکثراً نیمه تمام رها شده‌اند. نمایندگان استان تلاش دارند تا فردی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شود که پویایی در عمل را سرلوحه قرار دهد و مانند 4 سال اخیر از بیان حرف‌های بدون عمل خودداری کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1 آبان 1396، کدخبر: 1554141، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین