پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۳۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
نماينده مردم خاش و ميرجاوه در مجلس شوراي اسلامي گفت: استاندار سيستان و بلوچستان مديري با تدبير است که همه طيف هاي جامعه را در يک سطح نگريسته و تمام انتصابات وي کارشناسي، فراجناحي، فرا مذهبي و صرفا برحسب شايسته سالاري، شناخت، تخصص و علم است.

شعارسال: علي کرد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان افزود: سيد دانيال محبي استاندار فعلي با توجه به شناخت کاملي که از گذشته از اين استان دارد منشا خدمات ارزنده بوده و هم اينک با وجود وي آرامش کامل در بين همه طيف ها و بخش ها ديده مي شود.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فرصت هاي ارزشمند اقتصادي استان گفت: لايحه کوله بري براي تمام نقاط استان سيستان و بلوچستان تصويب شده است و فرمانداران بايد با انجام اقدامات لازم از اين فرصت براي ايجاد اشتغال استفاده کنند.

وي افزود: ضروريست علاوه بر ميرجاوه ساير فرمانداري هاي استان نيز با جمع آوري اطلاعات کوله بران و انجام اقدامات لازم از اين فرصت در زمينه توسعه فعاليت هاي اقتصادي کوله بران در مرزها استفاده کنند و چنانچه تاکنون اقدامي صورت نگرفته کم کاري فرمانداران بوده است.

وي مرز ميرجاوه را بعد از بازرگان داراي اهميت استراتژيک کشور دانست و بيان کرد: اين مرز با وجود داشتن قابليت هاي فراوان از جمله نزديکي به بازارهاي آسياي ميانه، فاصله اندک تا مرکز استان، داشتن زير ساخت هاي مناسب و نزديکي به فرودگاه بين المللي زاهدان در سالهاي گذشته در زمينه تردد افراد و صادرات به صورت نابسامان انجام مي گرفته که با نشست هاي متعدد در فرمانداري شهرستان، استانداري و وزارت کشور اين مرز براي کوله بري صادرات تصويب و در حال فعاليت است.

وي مرز را بهترين فرصت براي اشتغال در مرکز سيستان و بلوچستان برشمرد و افزود: مي توان با بهره گيري از اين فرصت و انجام اقدامات مناسب مرزنشينان را به صورت پايدار در مرز ماندگار کرد و شاهد بهبود وضع اقتصادي منطقه بود.

نماينده مردم خاش، ميرجاوه، نصرت آباد و کورين خشکسالي را يکي از مشکلات اساسي سيستان و بلوچستان برشمرد و اظهار داشت: از آنجايي که خشکسالي هاي پي درپي و در پي آن بروز توفان هاي شن و مشکل کم آبي اين استان را در مسير بحران قرار داده نمايندگان مجلس تلاش خود را براي رفع مشکلات بکار بسته اند تا با همکاري دستگاهها بتوان اين مشکلات را بخوبي مديريت کرد.

وي فعال کردن مجتمع هاي آبرساني و آبرساني سيار با تانکر را از راهکارهاي مناسب براي جبران معضل کم آبي در مناطق عشايري و روستايي ذکر کرد.

کرد گفت: اعطاي کمک هاي بلاعوض به عشاير و دامداران به عنوان يکي از راهکارهاي مهم براي رفع مشکلات مردم مناطق روستايي استان از طريق سازمان برنامه و بودجه کشور و استان مورد توجه قرار گرفته اما کافي نيست.

وي افزود: ضروري است مشکلات دامداران و کشاورزان استان در برنامه هاي کوتاه، ميان و بلند مدت مورد توجه قرار گيرد تا فشارها از اين قشر برداشته شود.

وي کمبود بزرگراه را از ديگر مشکلات سيستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته براي رفع اين مشکل طرح هاي خوبي نظير 45 کيلومتر جاده 2 بانده در مسير زاهدان- خاش، 35 کيلومتر در مسير زاهدان - بم، 20 کيلومتر در مسير دامن - ايرانشهر و پنج کيلومتر زاهدان- کلاته در دستور کار قرار دارد که برخي درحال انجام و برخي ديگر درحال سير مراحل هستند.

وي با بيان اينکه مدارس و مراکز آموزش عالي از ضرورت هاي توسعه انساني استان است گفت: در حوزه انتخايبه علاوه بر چهار واحد دانشگاهي فعال در خاش سال گذشته يک واحد آموزش عالي در ميرجاوه راه اندازي شد.

وي افزود: با توجه به نياز منطقه راه اندازي چند مرکز ديگر در حوزه انتخابيه خاش مورد توجه است.

کرد با تقدير از مسئولان آموزش و پرورش استان گفت: امروزه با رفع بي عدالتي و تبعيض شاهد عدالت آموزشي هستيم به طوري که بسياري از فرزندان اين ديار به ويژه دختران که نيمي از جامعه را تشکيل مي دهند در تمام مقاطع درحال فراگيري علم و دانش هستند.

نماينده مردم خاش و ميرجاوه توسعه سيستان و بلوچستان را در گرو نيروي انساني متخصص و توانمند دانست و افزود: سال گذشته در حوزه انتخابيه 15 نفر علاوه بر سهميه، به عنوان پزشک و دندانپزشک جذب مراکز آموزش عالي شدند تا شاهد ماندگاري نيروهاي بومي در منطقه براي خدمات رساني به مردم باشيم.

وي ارتقاء سيماي روستاها و مناطق عشايري را گامي ارزنده در پيشرفت منطقه و رفع نياز مردم دانست و گفت: در اين راستا در سالهاي اخير تبديل بسياري از مراکز بخش ها نظير ايرندگان و لاديز در حوزه انتخابيه به شهر و شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

وي جذب نيروي بومي را در استخدام هاي استان و مراکز تربيت معلم مهم بر شمرد و بيان کرد: با جذب هر نفر نيروي بومي بر اساس نياز ضمن استفاده از ظرفيت ها بر ماندگاري نيروها در منطقه کمک شايان توجهي مي شود.

وي با اشاره به استخدام امسال آموزش و پرورش استان افزود: تلاش شده سهميه مناطق به گونه اي باشد که افراد هر منطقه نظير زابل، ايرانشهر با توجه به دانش و استعداد خود به رقابت بپردازند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: طرح گاز رساني در استان بعد از زاهدان در شهرستان خاش و ميرجاوه جزو مصوبات است که بزودي عمليات اجرايي آن کلنگ زني خواهد شد.

وي افزود: هم اينک 82 کيلومتر از شبکه گازرساني در شهرستان خاش انجام شده است.

وي گفت: طرح انتقال آب از درياي عمان در حال مطالعه و درصوت تکميل شدن به صحن علني مجلس راه خواهد يافت.

نماينده مردم خاش و ميرجاوه با اعلام مخالفت خود بر تقسيم سيستان و بلوچستان افزود: با توجه به اينکه بسياري از امکانات استان در مرکز تجميع شده است با تقسيم استان دچار مشکلات و معضلات در ديگر نقاط خواهيم شد.

وي مشکل در جذب نيرو و استخدام ها، مرزهاي آبي و خاکي و محروم شدن مردم استان از بسياري از امکانات ساير نقاط و ايجاد فرقه گرايي در استان را از جمله مهمترين مشکلات بعد از تقسيم آن ذکر کرد و افزود: ضروري است براي توسعه استان ادارات کل و مهم نظير آموزش و پرورش و جهاد کشاورزي علاوه بر مرکز استان در بلوچستان با مرکزيت ايرانشهر و چابهار و در سيستان استقرار يابند.

وي تصريح کرد: تنها راه نجات استان براي توسعه بالندگي،اتحاد و رساندن امکانات است.

وي طرح منطقه آزاد سيستان را از طرح هاي مهم براي توسعه استان برشمرد و افزود: با اتحاد و توافق خوبي که نمايندگان اين دوره از مجلس شوراي اسلامي دارند تمام تلاش خود را بکار خواهند گرفت که اين طرح مهم با توجه به نياز منطقه به تصويب برسد.

کرد افزود: از آنجايي که سيستان و بلوچستان به عنوان وسيع ترين استان کشور داراي شرايط خاص جغرافيايي از نظر ترانزيت و صادرات است تمام نمايندگان تلاش هاي خود را براي تصويب منطقه آزاد سيستان بکار گرفتند تا شاهد رونق و توسعه منطقه و رفع مشکلات مردم باشيم.

وي گفت: همچنين منطقه ويژه اقتصادي ميرجاوه که جزو مصوبات بوده هم اينک در حال ثبت و سند زمين به مساحت 350 هکتار از ميل 69 تا 72 است که با منطقه آزاد سيستان نويد توسعه اقتصادي استان را مي دهند.

وي از دستگاههاي قضايي و مسئولان سيستان و بلوچستان در برخورد قاطع و به موقع با استاد هتاک دانشگاه تقدير کرد و از مردم استان خواست در برخورد با اين گونه مسائل احساساتي رفتار نکنند بلکه با اتحاد و همبستگي راه را بر هرگونه سوء استفاده دشمنان نظام ببندند و همواره همسو با آرمان هاي انقلاب حرکت کنند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس با تاکيد بر جذب معلمان حق التدريس گفت: به دنبال اين هستيم که آزمون براي جذب اين معلمان برداشته و آنان با گذراندن دوره هاي ويژه جذب آموزش و پرورش شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار:17خرداد1397 ، کدخبر: 120180607162611395: www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
0
0
خیلی خوبه که این منطقه استانداری به این خوبی و با تدبیر داره
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین