پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
نماینده مردم خاش در مجلس ‌گفت: با آنکه سیستان و بلوچستان درگیر یک خشکسالی بی‌سابقه و همه‌جانبه است اما تاکنون ریالی برای مبارزه با این بحران به استان پرداخت‌ نشده است.

شعار سال: نماینده مردم خاش در مجلس ‌گفت: با آنکه سیستان و بلوچستان درگیر یک خشکسالی بی‌سابقه و همه‌جانبه است اما تاکنون ریالی برای مبارزه با این بحران به استان پرداخت‌ نشده است.

‌علی کرد با اشاره بحران بی‌سابقه خشکسالی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: خشکسالی‌های بیست‌ ساله بر محرومیت سیستان و بلوچستان افزوده و موجب بیکاری و مهاجرت هزاران نفر از روستاها شده است.

وی با بیان این‌ که خشکسالی همه‌جانبه تمام مساحت استان را درگیر کرده است، افزود: عمق خشکسالی به‌قدری است که درصورتی‌که در سال‌های آتی بارش‌های خوبی هم داشته باشیم، باز نمی‌توانیم بر بحران خشکسالی در این استان فائق آییم.

نماینده مردم خاش در مجلس‌ با بیان اینکه امسال میزان بارش در بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان کمتر از 5 میلی‌متر بوده است، تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در حال رایزنی برای اختصاص یک بودجه مناسب برای مبارزه با خشکسالی بی‌سابقه در این استان در لایحه بودجه 97 است چراکه درصورتی‌که فکری به حال خشکسالی نشود، بحرانی فراگیر استان را در برمی‌گیرد؛ همین حالا هم به سبب خشکسالی‌ها آمار بیکاری در سیستان و بلوچستان چندین برابر شده است.

کرد بابیان اینکه تاکنون اعتباری برای مبارزه با خشکسالی به سیستان و بلوچستان پرداخت‌ نشده است، گفت: دولت برای مبارزه با بحران خشکسالی برنامه درست و مدونی ندارد و نمایندگان استان این موضوع را به جد پیگیری خواهند کرد.

به گفته رضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان‌، امسال 73.2 درصد مساحت استان گرفتار خشکسالی شدید، 0.9 درصد خشکسالی بسیار شدید و 25 درصد نیز دچار خشکسالی متوسط شده‌ که با این تفاسیر همه مساحت استان دچار خشکسالی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 5اسفند 96، کدمطلب:96120501720، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین