پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۶۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
‌مدیرحفاظت و بهره برداری منابع آب سیستان و بلوچستان گفت: متوسط بارندگی سال جاری در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه دراز مدت سال قبل بیش از 92 درصد کاهش یافته است.

شعارسال: ‌مدیرحفاظت و بهره برداری منابع آب سیستان و بلوچستان گفت: متوسط بارندگی سال جاری در سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه دراز مدت سال قبل بیش از 92 درصد کاهش یافته است.

‌ریگی در همایش تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی که در خاش برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در واقع امسال هیچ روان آبی به سفره‌های آب زیرزمینی استان افزوده نشده است‌.

ریگی بیان کرد: 94 درصد از منابع آبی استان صرف کشاورزی می‌شود که باید مصرف آب در این بخش مدیریت شود‌.

مدیرحفاظت و بهره برداری منابع آب سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: آنچه که در سیستان و بلوچستان دیده می‌شود این است که سفره آب زیرزمینی در حال از بین رفتن است و بارندگی‌های عادی در سال‌های ترسالی، سبب نشست سفره آب زیرزمینی می‌شود، این نشست دیگر هیچ گاه ترمیم نمی‌شود و سفره‌‌ای وجود نخواهد داشت تا آبی جمع شود که مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی یکی دیگر از راه های مدیریت مصرف آب را انسداد چاه‌های غیر مجاز بیان کرد و خواستار همکاری مردم در این زمینه شد .

وی خاطرنشان کرد: بحران جدی اب نیازمند مدیریت توانمند کنترل منابع ابی در استان است که از سوی مدیران ذیربط باید به طور جدی دنبال شود.

فرماندار خاش هم در این جلسه بیان کرد: باید خطربی آبی را بسیار جدی بگیریم چراکه در آینده دچار نابودی کشاورزی و حتی زندگی انسان‌ها می‌شود.

چاکرزهی گفت: متاسفانه چاه‌های مجاز و غیر مجاز ما در شهرستان برابر است و در همین چاه‌های مجاز نیز کشت با روش‌های درست انجام نمی‌شود و شیوه‌های نوین کشاورزی و آبیاری علیرغم حمایت دولت از این موضوعات‌ اعمال نشده است‌.

وی بر تغییر الگوی کشت و آبیاری ها نوین در مزارع کشاورزی تاکید کرد و اظهار کرد: هوشمند سازی کنتورهای آب باید برای چاههای کشاورزی انجام شود تا با بکارگیری تمامی مولفه‌های صرفه جویی آب بتوانیم به احیا و تعادل بخشی منابع اب زیرزمینی استان کمک کنیم .

دهواری مدیر امور منابع آب خاش نیز در این همایش گفت: در شهرستان خاش هم اکنون با کسری 68 میلیون متر مکعبی آب در مخازن موجود مواجه هستیم و این کمبود با توجه به کاهش بازندگی‌های تشدید خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396، کدخبر: 96110200726، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرسا9
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
فقط ایران نیست ، تغییرات اقلیمی جهانی ناشی از گرمایش زمین هست ، خود انسان ها این جهنم رو دارن میسازن
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین