پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۳۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: تا زمانی که بحران بی‌آبی در چابهار پایان نیابد، تبدیل آن به دروازه ملل و محور توسعه شرق بی‌معنی است.

شعار سال: معین‌الدین سعیدی با اشاره به بحران بی‌آبی در شهرستان چابهار اظهار داشت: مردم شهر و روستاهای چابهار در حالی در کنار آب زندگی‌ می‌کنند که 50 سال است با بحران بی‌آبی مواجه هستند و کمترین شاخصه دسترسی به آب بهداشتی و آشامیدنی را دارند.

وی افزود: 90 درصد روستاهای چابهار بیش از 50 سال است که حتی از یک متر شبکه آبرسانی هم محروم‌اند و به‌ صورت سقایی آبرسانی‌ می‌شوند؛ روستاهای نوار ساحلی چابهار و مرکز بریس و رمین که قطب‌های مهم صیادی و شیلاتی منطقه و کشور هستند با بیش از شش هزار نفر جمعیت فاقد هرگونه شبکه آبرسانی هستند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: خشکسالی‌های 18 ساله بسیاری از کشاورزان چابهار زمین‌گیر کرده و بیش از 60 میلیارد تومان فقط به کشاورزان منطقه باهوکلات خسارت وارد کرده و باعث شده بسیاری از آن‌ها زمین‌ها خود را رها کنند و برای یافتن کار به شهر چابهار بیایند و در حاشیه شهر با کمترین امکانات و در فقر مطلق ساکن شوند.

سعیدی تصریح کرد: کشاورزان چابهاری در حالی سال‌هاست با بحران بی‌آبی و مهاجرت مواجه هستند که به گواه بسیاری از صاحب‌نظران سواحل مکران و به‌ ویژه چابهار با توجه به زمین‌های حاصلخیز، توانایی تبدیل‌شدن به قطب کشاورزی و گلخانه‌ای منطقه را دارد.

وی بیان کرد: برای عبور از بحران بی‌آبی در بخش کشاورزی، بهداشتی و آشامیدنی دو سد بزرگ پیشین و زیردان برای آبرسانی به بیش از 470 روستای چابهار 20 سال پیش به بهره‌برداری رسید اما تاکنون شبکه پایین‌دستی برای آن‌ها احداث نشده و آب پشت سد بالا استفاده مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تأکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 430 روستای فاقد هرگونه شبکه آب‌رسانی هستند و کشاورزی در آن‌ها سال‌هاست با بحران خشکسالی روبروست؛ توجه ملی به چابهار و اختصاص بودجه‌های لازم برای تکمیل شبکه‌های آبرسانی و کشاورزی دو سد پیشین و زیردان حرکت برزگی در محرومیت‌زدایی از تنها بندر اقیانوسی ایران ایجاد می‌کند و بدون شک تا زمانی که بحران بی‌آبی در چابهار پایان نیابد تبدیل آن به دروازه ملل و محور توسعه شرق بی‌معنی است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 30 دی 96، کد مطلب: 1632260: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
sasan
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
0
0
از قدیم هم گفتن هرجا آب هست آبادانی هستگ
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین