پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۵۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
به نظر می‌رسد می‌توان گفت که کارایی و کارامدی استاندار را بایستی در بازه زمانی بیشتری بررسی کرد و مهلت زمانی بیشتری برای ارائه خدمات داده شود، هرچند که از این انصاف هم نباید گذشت که پس از 15 ماه، اقدامات محمدرضا صالحی باید برای اذهان عمومی تشریح و منتشر می‌شد.

شعار سال: از 19 مرداد سال 1383 تا به امروز استان خراسان شمالی شاهد هشت استاندار بوده است، به‌استثناء سه نفر از آنان که مدت‌زمان مدیریتشان کمتر از دو ماه بوده است بقیه استانداران به‌طور متوسط بین یک تا سه سال به این استان خدمت کرده‌اند.

لازم به ذکر است اکثر استانداران غیربومی بوده‌اند و پس از گذشت مدت‌زمانی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت استان، کرسی خود را به استاندار بعدی تحویل داده‌اند.

تغییرات پی‌درپی استاندار خراسان شمالی به ضرر این استان خواهد بود

نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامى در برخی رسانه‌های استان با اشاره به این موضوع اظهار کرد: محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی تازه به استان مسلط شدند و بهتر می‌تواند خدمت کند.


عبدالرضا عزیزى اضافه کرد: اکثر نمایندگان خراسان شمالی از استاندار فعلی حمایت می‌کنند چراکه استاندار فردی بی حاشیه است.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی استان محرومی است و تغییر زودبه‌زود استانداران به ضرر استان است و وزیر کشور به همین دلیل با ابقا استاندار فعلی موافقت کرد.

تغییر در مدیریت‌ها لازمه توسعه و پیشرفت امور است

مهرداد ابراهیمی همچنین تغییر در مدیریت‌ها را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و افزود: این به معنای ضعف در مدیریت نیست بلکه فرصتی برای استفاده از نیروهای جدید با رویکردهای مدیریتی متفاوت است.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی باور گفتمان اعتدال و اجرای برنامه‌های دولت تدبیر و امید را از مهم‌ترین شاخص‌های انتصاب مدیران دانست و تأکید کرد: غالب مدیران استان از این شاخص برخوردارند و به این گفتمان پایبند هستند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون مدیران استان در فضایی آرام مشغول به کار هستند و ما بنا نداریم این حاشیه امن را از بین ببریم.

ثبات مدیریتى لازمه پیشرفت و توسعه خراسان شمالی است

کاظم شهریاری با اشاره به تغییر استانداران استان‌های مختلف کشور گفت: اکثر استانداران استان‌های مختلف کشور تغییر کرده‌اند اما در خراسان شمالی و چندین استان دیگر تغییرى صورت نگرفته است که این بحث به نفع استان می‌باشد.


این فعال اصلاح‌طلب بیان کرد: یک استاندار بعد از چندین ماه ظرفیت‌های استان را شناسایی کرده و با فعالین سیاسی و اقتصادی استان آشنا می‌شود و در این مدت با توجه به سیاست‌های کلى اقتصاد مقاومتی یک استراتژی مناسب انتخاب می‌کند لذا اگر بخواهد کنار گذاشته شود تمام این برنامه‌ریزی‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

وی ضمن تأکید بر ثبات مدیریتی در خراسان شمالى افزود: خراسان شمالی نسبت به استان‌های همسایه خود مانند گلستان و خراسان رضوی ازلحاظ اقتصادی بسیار ضعیف‌تر است و به همین علت نیاز به ثبات مدیریتى دارد.

شهریاری اظهار کرد: خراسان شمالی به شخصیت‌هایی همچون مهندس صالحی نیاز دارد که در حوزه‌های مختلف فعال و فردى شناخته‌شده قدرتمند در سطح کشور هستند.

وی این نوع شایعه‌پراکنی‌ها را به صلاح و نفع خراسان شمالی ندانست و ابراز نگرانی کرد.

شهریاری در پایان افزود: ضمن حفظ انگیزه آقای صالحی برای ادامه فعالیت در خراسان شمالی بایستی در سطوح مختلف مدیران اعم از مدیران کل و میانی تغییر ایجاد شود و لازم به ذکر است که مهندس صالحی نیز در یک نشست خبری با خبرنگاران به‌صراحت تغییرات مدیریتی را لازمه پیشرفت و توسعه امور دانستند.

صالحی نیاز به زمان دارد

جمشید گریوانی نائب رئیس شورای شهر بجنورد یکی دیگر از افرادی است که در جلسه شورای اسلامی شهر بجنورد حمایت جدی خود را از محمدرضا صالحی اعلام کرده است.


نائب رئیس شورای شهر بجنورد گفت: این روزها شایعاتی در خصوص تغییر محمدرضا صالحی ایجادشده است که این موضوعات تنها عامل کاهش روند توسعه استان است.

گریوانی گفت: از زمان فعالیت محمدرضا صالحی بیشتر از 15 ماه نمی‌گذرد و باید به آن مهلت داد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی که در حال حاضر ازجمله پتروشیمی، کارخانه فولاد اسفراین، سیمان بجنورد و غیره وجود دارد از زمان دولت سوم است و اگر مسئولان استانی دغدغه توسعه و رشد استان رادارند باید به این ظرفیت‌ها توجه ویژه شود.

به نظر می‌رسد می‌توان گفت که کارایی و کارمدی استاندار را بایستی در بازه زمانی بیشتری بررسی کرد و مهلت زمانی بیشتری برای ارائه خدمات داده شود، هرچند که از این انصاف هم نبایستی گذشت که پس از 15 ماه، اقدامات محمدرضا صالحی بایستی برای اذهان عمومی تشریح و منتشر می‌شد.

واضح است که شفافیت عملکردی برای مسئولان ارشد دولتی در استان نتنها باعث جلوگیری از حاشیه‌ها خواهد شد بلکه مهر تأییدی برای شایسته‌سالاری انتخاب مدیران توانمند است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 23 آبان 96، کد مطلب: 13960823000059: www.khorasan-shomali.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fight
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
نبود ثبات مدیریتی نمیتواند عملکرد یک مدیر را به خوبی نشان دهد و باید زمان لازم برای نمایش توانمندی ها داده شود
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین